Abstract:
Цифровізація освітнього процесу призводить до розвитку специфічного комунікаційного простору закладів освіти. На основі аналізу наукової літератури охарактеризовано поняття «комунікаційний простір» та «комунікаційний простір закладу освіти». Визначено, що комунікаційний простір закладу освіти реалізується на чотирьох рівнях залежно від його учасників та функцій, які вони виконують. Виокремлено його характеристики. Зазначено, що трансформація комунікаційного простору в умовах цифровізації освітнього процесу змінює професійне спілкування. Доведено, що ефективність такого спілкування залежить від готовності його учасників до комунікативної взаємодії. Проаналізовано навички,необхідні для реалізації професійного спілкування, та здійснено їх класифікацію. На основі світового досвіду окреслено рекомендації щодо розвитку професійного спілкування в умовах цифровізації освітнього процесу.
Description:
Ямполь Ю. В., Косенюк Г. В., Жукова Г. В., Булгакова Т. М. Розвиток комунікаційного простору закладу освіти: світовий досвід розвитку професійного спілкування в умовах цифровізації освітнього процесу / Ю. В. Ямполь, Г. В. Косенюк, Г. В. Жукова, Т. М. Булгакова // Академічні візії. - 2023. - Вип.18. - С. 1-12.