Аннотации:
Мета. Виходячи з особливостей функціонального стану юних спортсменів
сформувати методичні рекомендації щодо раціональної інтеграції засобів і методів фізичної реабілітації (ФР) в програми підготовки на першому–третьому етапах. Матеріал і методи. У педагогічному експерименті взяли участь 260 спортсменів віком 9–17 років (футбол: хлопчики, юнаки – 162 особи; волейбол: дівчатка, дівчата – 98 осіб). Використовували комплекс діагностичних методів – скринінг функціонального стану спортсменів (п’ять етапів).
Результати. Обґрунтовано та розроблено організаційно-методичні основи процесу ФР при дисфункціях систем організму спортсменів у процесі першого–третього етапів багаторічної підготовки. Удосконалено мету, завдання, принципи реалізації процесу ФР в практиці початкових етапів підготовки – технологія інтеграції. Запропоновано методичне забезпечення процесу інтеграції, який принципово відрізняється наявністю діагностичного компонента для подальшого вдосконалення здоров’яформуючої складової спортивної підготовки.
Висновки. Результати педагогічного дослідження підтвердили ефективність розробленої технології, що свідчить про доцільність запропонованих методичних рекомендацій.
Описание:
Кашуба В. О. Інтеграція програм фізичної реабілітації в процес першого–третього етапів підготовки спортсменів при дисфункціях систем їх організму / В. О. Кашуба, С. С. Люгайло, С. М. Футорний // Спортивна медицина і фізична реабілітація. – 2019.– № 1. – С. 99 – 112.