Abstract:
Збереження здоров’я та повноцінного життя громадян є однією з найважливіших цілей світової спільноти. В Україні сьогодні спостерігаємо зниження рівня «здоров’я нації» як інтегративного показника фізичного, психічного й соціального здоров’я громадян, особливо дітей дошкільного віку. Мета статті – науково обґрунтувати та розробити технологію контролю стану біогеометричного профілю постави дітей 5–6 років
у процесі фізичної реабілітації в умовах закладів дошкільної освіти для своєчасної корекції її порушень. Методи дослідження. Теоретичний аналіз й узагальнення даних науково-методичної літератури передбачав використання низки таких методів, як реконструкція, аперципіювання, аспективний аналіз, герменевтичний аналіз, критичний аналіз, концептуальний аналіз, проблемний аналіз; соціологічні методи (опитування, проводили з
різним контингентом респондентів). У дослідженні взяло участь сім експертів, із-поміж яких чотири – доктори наук та три – кандидати наук, 11 – вихователі дошкільних загальноосвітніх установ й 94 – особи батьків. Теоретично обґрунтовано технологію контролю стану біогеометричного профілю постави дітей 5–6 років у процесі фізичної реабілітації, віднесених до групи ризику виникнення фіксованих порушень опорно-рухового апарату, визначальними особливостями якої є її етапність і модульність, із використанням карти експрес-контролю стану біогеометричного профілю постави та аналітичних методів дослідження, до змісту яких входять визначення інтегральної оцінці рівня стану біогеометричного профілю постави дітей, локалізації загального центру мас тіла. Подано кількісну характеристику рівня стану біогеометричного профілю постави
дітей 5–6 років, віднесених до групи ризику виникнення фіксованих порушень опорно-рухового апарату.