Сучасні підходи до корекції стрес-асоційованих станів дітей засобами фізичної культури

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Василенко М.
Горенко З.
Петренко С.

Заголовок журналу

Журнал ISSN

Назва тому

Видавець

Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Педагогічні науки

Анотація

Мета дослідження – здійснити аналітичний огляд науково-методичної літератури з проблеми застосування засобів фізичної культури як засобу корекції стресових станів у дітей. Методологія включає застосування теоретичних методів, аналіз документальних матеріалів та інтернет-ресурсів, дедуктивний, індуктивний методи та формалізацію. Наукова новизна полягає в тому, що вперше проведено мета-аналіз інформації про характер впливу засобів фізичної культури на симптоми стресових станів у дітей різного віку. Висновки. Не зважаючи на зростання інтересу до проблеми застосування фізичних вправ різної спрямованості з метою подолання стрес асоційованих станів у різних груп населення, практично не вивченим залишається питання контролю таких станів у дітей старшого дошкільного віку засобами фізичної культури. Встановлено, що для регуляції стресу ефективними виявилися аеробні навантаження помірної потужності; виявлена перевага аеробних вправ в корекції депресивних симптомів у дітей молодше 15 років над груповими силовими тренуваннями; зареєстровано позитивний вплив восьмимісячної програми рухової активності на психоемоційний стан дітей 6–7 років із застосуванням аеробних танців, спортивних ігор, силових вправ, бігу, стрибків на скакалці та гімнастики. В Україні розроблені методики антитрес-вправ для дітей різного віку. Йога як форма фізичних вправ також вивчалася як предмет терапевтичного впливу на прояви ПТСР у дітей. Було показано, що такі дихальні вправи, як глибоке та діафрагмальне дихання, мають заспокійливу дію на нервову систему, сприяють розвитку навичок саморегуляції у дітей. Перспективними визначено такі методи інтервенцій, як EMDR – десенсибілізація і переробка травм рухами очей та EFT-техніка емоційної свободи.

Опис

Василенко, М. Сучасні підходи до корекції стрес-асоційованих станів дітей засобами фізичної культури/ Марина Василенко, Зоя Горенко, Сергій Петренко // Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Педагогічні науки. ─ 2024. ─ № 1(60). ─ С. 5-9.

Бібліографічний опис

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced