dc.description.abstract |
На тлі загострення конкурентної боротьби на міжнародній арені зростають вимоги, що висуваються до спортсменок із художньої гімнастики, що вимагає формування в спортсменок здатності до самоконтролю та саморегуляції. Мета статті. Обґрунтувати та розробити алгоритм оптимізації передстартового стану юних гімнасток на етапі попередньої базової підготовки. Методи дослідження: аналіз, систематизація й узагальнення даних наукової літератури, методика оцінки ситуативної тривожності Спілбергера-Ханіна, статистичний аналіз. Результат. Доведено, що середня оцінка ситуативної тривожності юних гімнасток у передзмагальний період статистично значуще (p<0,05) зростає з 19,3 до 35,1 бала. Виділено найбільш ефективні в навчально-тренувальному процесі гімнасток на етапі початкової базової підготовки методи й прийоми боротьби зі станом передстартового перенапруження: психолого-педагогічні, апаратурні засоби впливу, методи релаксації й мобілізації та психофізіологічні впливи. Запропоновано алгоритм оптимізації передстартового стану спортсменок із художньої гімнастики на початковому етапі базової підготовки, а саме встановлення типу темпераменту спортсменки, здійснення діагностики її передстартового стану, застосування методів регуляції передстартових станів. |
uk_UA |