Abstract:
На тлі загострення конкурентної боротьби на міжнародній арені зростають вимоги, що висуваються до спортсменок із художньої гімнастики, що вимагає формування в спортсменок здатності до самоконтролю та саморегуляції. Мета статті. Обґрунтувати та розробити алгоритм оптимізації передстартового стану юних гімнасток на етапі попередньої базової підготовки. Методи дослідження: аналіз, систематизація й узагальнення даних наукової літератури, методика оцінки ситуативної тривожності Спілбергера-Ханіна, статистичний аналіз. Результат. Доведено, що середня оцінка ситуативної тривожності юних гімнасток у передзмагальний період статистично значуще (p<0,05) зростає з 19,3 до 35,1 бала. Виділено найбільш ефективні в навчально-тренувальному процесі гімнасток на етапі початкової базової підготовки методи й прийоми боротьби зі станом передстартового перенапруження: психолого-педагогічні, апаратурні засоби впливу, методи релаксації й мобілізації та психофізіологічні впливи. Запропоновано алгоритм оптимізації передстартового стану спортсменок із художньої гімнастики на початковому етапі базової підготовки, а саме встановлення типу темпераменту спортсменки, здійснення діагностики її передстартового стану, застосування методів регуляції передстартових станів.
Description:
Андреєва, Н. Оптимізація передстартового стану спортсменок із художньої гімнастики на початковому етапі базової підготовки / Н. Андреєва, О. Онікієнко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 10 (141). - С. 7-10. - DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2021.10(141).01