Короткий опис(реферат):
У статті теоретично обґрунтовано проблематику диференційованого підходу
спортсменів, проаналізовано науково-методичну літературу та роботи
відомих провідних вчених і фахівців у галузі фізичної культури та спорту,
розглянуто такі поняття, як «диференціація» та «індивідуалізація», визначено
різницю між ними. Розглянуто проблему перспективності впровадження
диференційованого підходу в навчально-тренувальний процес.
Доведено, що тренувальні програми, розроблені для спортсменів у конкретних
видах спорту, повинні бути гнучкими та враховувати індивідуальні
особливості кожної дитини. Вони мають бути допоміжним матеріалом для
тренерів, а не керівною ланкою планування системи підготовки для кожного
окремого спортсмена, оскільки вирішальним чинником повинно бути
врахування його індивідуальних особливостей.
На сучасному етапі тема диференційованого підходу в навчальнотренувальному процесі юних гімнастів є актуальною, оскільки в багатьох
спортивних школах диференційований підхід майже не використовується, що
обґрунтовується багатьма різними причинами: нестачею часу, наповненістю
груп, відсутністю підтримки зі сторони керівництва та батьків, нестачею
мотивації тощо.
Таким чином, на основі аналізу науково-методичних публікацій із проблеми
диференційованого підходу, а також диференційованого застосування засобів
і методів у фізичному вихованні та спорті нами було виділено такі теоретичні
основи: диференційований підхід у навчально-тренувальному процесі
юних спортсменів є проблемою, недостатньо вивченою; диференційоване
застосування засобів і методів у фізичному вихованні та спорті позитивно
впливає на підвищення ефективності навчально-тренувального процесу;
неадекватні фізичні навантаження для спортсменів можуть стати причиною
погіршення їх здоров’я та втрати мотивації до занять.
Проаналізоване анкетне опитування серед тренерів дитячо-юнацьких
шкіл із різним стажем роботи показало, що 66,7% респондентів вважають
диференціацію навчально-тренувального процесу на початковому етапі
навчання ефективною.
Бібліографічний опис:
Колеснік І. В. Диференційований підхід у навчально-тренувальному процесі в гімнастиці спортивній / І. В. Колеснік, Ю. М. Салямін // Вісник Запорізького національного університету. Фізичне виховання і спорт.. - 2020. - №. 2.