Abstract:
Метою публікації стало вивчення східної тематики в українському балетному мистецтві другої половини ХХ – початку ХХІ ст., представленої на сцені Київського державного академічного театру опери та балету ім. Т. Шевченка. Методологія роботи включає використання наступних культурологічних методів дослідження: загальноісторичний, порів няльно-історичний, аналітичний, біографічний тощо.
Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше проаналізовано характер східних мотивів (музичний матеріал, літературні першоджерела, пластична «мова» тощо) у балетах – «Легенда про любов» А. Мелікова, «Сім красунь» К. Караєва та
«Шехеразада» М. Римського-Корсакова – в поста новці П. Гусєва, А. Шекери та В. Яременка. Висно вки. Аналіз зазначених у науковій розвідці балетів довів, що кожен з них мав своєрідне стилістичне вирішення, притаманне постановчій манері їхніх
авторів. Для П. Гусєва було характерним створення оригінальної хореографічної «мови», в якій поєд нувалися колоритна східна пластика, акторська умовність, підкресленість поз і жестів, динаміка рухів. Роботу А. Шекери відрізняла цікава побу дова розгорнутих масових сцен, експресивна танцювальна лексика, індивідуально підібрана під технічні можливості задіяних у спектаклі виконавців. Постановка В. Яременка привернула увагу кантилен ною пластичною дією, виразними танцювальними характерами сценічних героїв, багатоплановими та яскравими масовими епізодами.
Description:
Вишотравка Л. Східна тематика в хореографічних виставах на сцені Київського академічного театру опери та балету імені Т. Шевченка (на прикладі балетмейстерських робіт П. Гусєва, А. Шекери, В. Яременка) / Л. Вишотравка, Л. Гладка // Вісник Львівської національної академії мистецтв. - 2019. - Вип. 41. - С. 82-87.