Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Булатова М. | |
dc.date.accessioned | 2024-01-22T20:29:04Z | |
dc.date.available | 2024-01-22T20:29:04Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.udk | https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/5083 | |
dc.description | Булатова, М. Ренессанс, просвещение, неоклассициз и возрождение наследия древнегреческой цивилизация / М. Булатова // Наука в олімпійському спорті. – 2019. - № 3. - С. 103-113. | uk_UA |
dc.description.abstract | Розглянути еволюцію поглядів суспільства на культурну спадщину Стародавньої Греції. Методи. Теоретичний аналіз і узагальнення. Результати. Аналіз наукової літератури свідчить, що у сферу суспільної свідомості в XV–XVI ст. разом з іншими досягненнями давньогрецької цивілізації після багатьох століть практично повного забуття було повернуто і поняття «Олімпійські ігри». Відбулося це не випадково, а внаслідок настання нової епохи –перехідної від середньовічної культури до періоду, що увійшов в історію під назвою Відродження. Прихід цієї епохи в обумовлений корінними соціально-економічними змінами в європейському суспільстві, викликаними руйнуванням старих феодальних відносин, підвищенням ролі особистості, зобов'язаної своїм становищем і успіхами не стільки соціальним походженням предків, скільки таланту, розуму, знанням, творчій активності та заповзятості. Її ідеали, у тому числі у сферах мистецтва, освіти і виховання, були підхоплені і розвинені Просвітництвом – ідейною течією кінця XVII – середини XIX, що грунтувалася на впевненості у вирішальній ролі розуму і науки в розвитку суспільства, відповідного природі, запитам і можливостям людини. Видатні філософи і мислителі тих років у своїх працях заклали основу просвітницького світогляду, який став природним продовженням гуманізму Відродження – звернення до розуму як до єдиного засобу пізнання людини і суспільства, культ розумного і природного. Наукове пізнання уявлялося як найвища і найпродуктивніша форма діяльності розуму. Звичайно, гуманісти, утверджуючи новий світогляд, не могли не звернутися до античної спадщини, яка в середні віки була спотворена і майже забута. Саме в античній культурі було віднайдено гуманістичні цінності, засновані на вивченні природи і перетворювальної діяльності людини, що відображають норми морального і прекрасного, співзвучні ідеалам епохи Відродження. Це стало приводом для проведення значної роботи з вивчення, відновлення та поширення античної спадщини. Висновок. Звернення до античної спадщини Стародавньої Греції в різні епохи нового часу заклало основи для відродження такого суспільного явища, яким є Олімпійські ігри сучасності. | uk_UA |
dc.language.iso | ru | uk_UA |
dc.publisher | Наука в олімпійському спорті | uk_UA |
dc.subject | Ренесанс | uk_UA |
dc.subject | просвітництво | uk_UA |
dc.subject | неокласицизм | uk_UA |
dc.subject | антична спадщина | uk_UA |
dc.subject | Олімпійські ігри | uk_UA |
dc.title | Ренессанс, просвещение, неоклассициз и возрождение наследия древнегреческой цивилизация | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |