dc.description.abstract |
Метою дослідження є визначення рівня розвитку та взаємозв’язку основних компонентів координаційної та спеціальної підготовленості борців вільного стилю на етапі попередньої базової підготовки. Аналіз науково методичної літератури та досвід спортивної практики свідчать, що при підготовці спортсменів у багатьох видах спорту взагалі й, у спортивних єдиноборствах зокрема, координаційні здібності відіграють велику роль у тренувальній та у змагальній діяльності. Науковці стверджують, що основні компоненти структури координаційних здібностей є основою успіхів у різних видах спортивних єдиноборств, в тому числі і у вільній боротьбі. Фахівцям необхідно приділяти особливу увагу розвитку координаційних здібностей у навчально-тренувальному процесі у вільній боротьбі. Встановлено, що при розвитку координаційних здібностей слід застосовувати різноманітні техніко-тактичні прийоми окремих характеристик, або звичної рухової дії, прийоми виконання звичних рухових дій у незвичних поєднаннях та – прийоми введення зовнішніх умов строго регламентуючих напрямків і межі варіювання. Експериментальна методика розвитку координаційних здібностей юних борців була розроблена на підґрунті аналізу науково-методичної літератури та результатів попереднього тестування загальної, спеціальної, координаційної та технічної підготовленості спортсменів контрольної та експериментальної груп. До початку педагогічного експерименту показники в обох групах не мали достовірних відмінностей (p˃0,05). Після закінчення педагогічного експерименту, який тривав 8 місяців, було проведено повторне тестування всіх попередніх показників у контрольній та експериментальній групах. Аналіз даних координаційної підготовленості юних борців, можна констатувати вагому достовірну перевагу у рівні підготовленості у спортсменів експериментальної групи (р < 0,01) |
uk_UA |