Аннотации:
Мета роботи – визначити рівень якості життя в амбулаторних пацієнтів із порушеннями ортопедичного профілю та дослі дити її динаміку за курс фізичної терапії залежно від локалізації порушення та психотипу. Матеріали та методи. У досліджені взяли участь 113 пацієнтів, котрі надходили на курс фізичної терапії в медичному центрі «ФЕСКО» впродовж 2013–2015 рр. Пацієнтів групували за локалізацією порушення та психотипом ставлення до хвороби. Якість життя оцінювали за опитувальником EQ-5D-5L. Курс фізичної терапії складався з 12–15 занять (40–60 хв; терапевтичні фізичні вправи та механотерапія за комплексом, що призначений лікарем), фізіопроцедур (магнітотерапія, електроміостимуляція за призначенням лікаря) та масажу (7–8 процедур). Тривалість курсу – 5–6 тижнів. Результати. Виявили статистично гірші початкові результати в пацієнтів із порушеннями в попереку, поясі нижньої кінцівки та самої вільної кінцівки у шкалах «мобільність», «біль/дискомфорт» і ВАШ порівняно з пацієнтами з порушеннями у верхній частині тіла. Під час поділу пацієнтів залежно від психотипу отримали відмінності у шкалах «тривога/депресія» та ВАШ. У пацієнтів із раціональним ставленням до хвороби аналіз показав кращу динаміку та остаточні результати за шкалою «тривога/депресія» порівняно з групою нераціональних психотипів. У динаміці за іншими шкалами також спостерігали перевагу в пацієнтів із раціональним ставленням до хвороби, але вони не були вірогідними. Висновки. Результати свідчать: не тільки локалізація, але й особливості ставлення до хвороби впливають на якість життя та результативність фізичної терапії.
Описание:
Quality of Life Using the EQ-5D-5L and the Features of its Dynamics Among the Orthopedic Profile Patients in Outpatient Program of Physical Therapy = Якість життя за EQ-5D-5L та особливості її динаміки в пацієнтів ортопедичного профілю амбулаторної програми фізичної терапії / S. М. Fedorenko, V. V. Vitomskyi, O. B. Lazarіeva, E. Yu. Doroshenko, M. V. Vitomska, I. V. Onopriienko // Zaporozhye medical journal. ─ 2020. ─ № 22 (3). ─ Р. 315-322.