Аннотации:
Стаття присвячена вивченню питання визначення темпів фізичного розвитку старшокласників та здійснити порівняльну характеристику функціонального та календарного віку юнаків 16-17 років закладів середньої освіти міста Києва, як складових розробки оздоровчо-рекреаційної програми.
Для вирішення поставленої мети використовувались наступні методи: аналіз даних науково-методичної літератури; визначення темпів фізичного розвитку юнаків відбувався за методикою Коробейнікова Г. В., яка включала наступні етапи: розрахунок значення темпів функціонального розвитку обстежуваного; розрахунок функціонального віку за допомогою календарного віку; зіставлення отриманих показників. Оцінка різниці між ними дозволяє встановити на скільки років обстежуваний випереджає чи відстає від однолітків за темпами розвитку. Для обробки даних були застосовані загальноприйняті методи математичної статистики. За результатами отриманих результатів, автором було визначено, що рівень темпу фізичного розвитку старшокласників, знаходиться у переважній більшості знаходиться на рівні менше «1», тобто – хлопці володіють уповільненим темпом розвитку організму. Також було визначено рівень функціонального віку старшокласників, серед учасників педагогічного експерименту, ФВ (функціональний вік) знаходиться в межах норми. Такі розбіжності в результатах свідчать про те, що антропометричні та функціональні показники не відповідають віковим нормам.
Описание:
Підгайна, В. Визначення функціонального віку юнаків 16–17 років як передумови розробки спортивно-оздоровчої програми / В. Підгайна // Вісник Прикарпатського університету. – 2019. – Вип. 31. – С. 113-116.