Abstract:
Успіх у досягненні мети фізичної терапії залежить як від фізичного терапевта, так і від пацієнта. Особливості керування пацієнтом та взаємовідносинами з ним залежать від ряду факторів, зокрема від індивідуальних та професійно значущих якостей фізичного терапевта, психотипу пацієнта та особливостей сприйняття інформації. Наголошено на тому, що не менш важливу роль у досягненні завдань фізичної терапії серед пацієнтів ортопедичного профілю грають мотивація та потреби пацієнтів, можливості підвищення мотивації. Визначено, що фізична терапія може задовольнити ряд потреб пацієнта, від фізіологічних до потреб у самореалізації. У роботі встановлено основні положення щодо керування та мотивації пацієнта при проведені занять фізичною терапією залежно від особливостей сприйняття і обробки інформації. Зокрема висвітлено особливості у
керуванні та передачі інформації при проведення тренувань та ознайомленні з вправами для інтуїтивного, мислячого, сенсорного та емоційного типів. Розглянуто фактори, котрі можливо використовувати з метою управління пацієнтом для покращення якості роботи самого пацієнта над своїми проблемами, а саме емоції пацієнтів, уявлення пацієнта про самого себе (теорія «Я»), референтні групи.
Зокрема емоції, чинять вплив на поведінку пацієнта, а також стимулюють чи пригнічують бажання працювати над своєю проблемою з опорноруховим апаратом, формують асоціації. Позитивні емоції є прискорювачами опрацювання інформації
і покращують якість виконання терапевтичних вправ пацієнтом. Сформовано положення про використання теорії «Я» та референтних груп у мотивації пацієнта.
Роль управління та мотивації у відносинах з пацієнтами, що проходять курс фізичної терапії, є важливою, оскільки від їх особливостей залежить можливість досягнення цілей.
Description:
Лазарєва О. Управління та мотивація пацієнта, як шляхи підвищення результативності фізичної терапії при ортопедичних порушеннях / С. Федоренко, О. Лазарєва, В. Вітомський, М. Вітомська // Український журнал медицини, біології та спорту. - 2019. - Т. 4, № 5 (21). - С. 295-302.