Аннотации:
Експрес-оцінка робочої пози користувача у навчальному процесі. Попри інформатизацію вищої школи, студенти ВНЗ, у тому числі майбутні учителі фізичної культури, не замислюються над питаннями знешкодження негативних наслідків, які настають у результаті тривалого перебування у статичній позі користувача. Для оцінки стану біогеометричного профілю робочої пози студентів при використанні інформаційних технологій навчання, нами було запропоновано методику експрес-оцінки робочої пози користувача у навчальному процесі. Експрес-оцінка включала відбір найбільш інформативних показників пози «сидячи за комп’ютером» у сагітальній та фронтальній площинах, оцінку кожного із показників групою експертів за 5-бальною шкалою, встановлення середньостатистичного балу кожного показника окремо із використанням методу експертних оцінок, розробку узагальненої шкали стану біогеометричного профілю робочої пози користувача та співвіднесення отриманої оцінки студента із вказаною шкалою. У ході експерименту, в якому прийняло участь 140 майбутніх учителів фізичної культури, встановлено, що вони характеризуються середнім рівнем робочої пози користувача. Це свідчить про необхідність озброїти їх знаннями, уміннями і навичками контролю робочої пози «сидячи за комп’ютером».