Abstract:
Нині серед студентів все більшого поширення набувають порушення постави, спричинені тривалим перебуванням у робочій позі користувача персонального комп’ютера (ПК). Застосування візуального скринінгу дає можливість швидко реагувати на порушення ергономічно-оптимальної пози користувача ПК і застосувати відповідні здоров’язберігаючі технології. Виявлено, що сьогодні оцінювання
стану постави студентів відбувається на основі візуального скринінгу. Встановлено, що оперативний контроль стану постави студентів закладів вищої освіти (ЗВО) дослідники здійснюють за допомогою удосконаленої карти експрес-контролю біогеометричного профілю.
Мета. Розробити методику кількісної оцінки робочої пози студентів у процесі навчання із використанням інформаційних комп’ютерних
технологій. Методи. Вивчення й аналіз наукових джерел, метод експертних оцінок. Результати. До групи експертів увійшли 12 провідних фахівців цього напряму. Визначено показники, які доцільно використовувати для оцінки робочої пози користувача ПК. З’ясувалося, що до найбільш інформативних показників стану робочої пози студента–користувача ПК належать положення голови, плечей, спини, рук,ніг та стоп. Розроблено карту експрес-оцінки стану та методику візуального скринінгу біогеометричного профілю робочої пози студента–користувача ПК у ЗВО, яка включає оцінку встановлених показників, розрахунок суми отриманих балів, зіставлення результатів зі шкалою інтегральної оцінки рівня стану біогеометричного профілю робочої пози.
Description:
Бишевець Н. Візуальний скринінг робочої пози студентів у процесі навчання із використанням інформаційних комп’ютерних технологій / Н. Бишевець, Л. Денисова, К. Сергієнко // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. - 2018. - № 4. - С. 41-45.