Abstract:
Дисертація присвячена питанням контролю і профілактики порушень опорно-ресорної функції стопи дітей 7-10 років в умовах загальноосвітнього навчального закладу. У роботі проведено аналіз результатів контролю і профілактики порушень рухової функції стопи 565 дітей молодшого шкільного віку, за допомогою антропометричних, біомеханічних методів дослідження в умовах педагогічного експерименту.
Вивчено вікові закономірності формування геометрії мас нижніх кінцівок школярів, досліджено динаміку зміни пружнов’язких властивостей кістякових м'язів і опорно-ресорних властивостей стопи, вивчено біомеханічні особливості формування рухової функції нижніх кінцівок дітей молодшого шкільного віку. Запропоновано технологію біомеханічного контролю опорно-ресорної функції стопи школярів, розроблено методику профілактики порушень рухової функції стопи, перевірено її ефективність у процесі фізичного виховання.
Розроблено і впроваджено у навчальний процес технологію поетапного біомеханічного контролю опорно-ресорної функції стопи школярів із застосуванням відеокомп'ютерного аналізу і спеціального програмового забезпечення, оціночних шкал та морфофункціональних моделей стопи дітей 7-10 років.
Апробовано методику профілактики порушень опорно-ресорної функції стопи молодших школярів з урахуванням геометрії мас і біомеханічних властивостей кістякових м'язів нижніх кінцівок дітей, яка може використовуватися як у процесі організованих занять з фізичної культури у школі, так і самостійно.
Основні результати роботи впроваджено у практику навчального процесу загальноосвітніх шкіл і вищих навчальних закладів.