Abstract:
У статті робиться спроба обґрунтувати теоретичну та практичну актуальність ''спортософії'', котра має сприяти гармонізації інтелектуального, морального та фізичного виховання в контексті сучасної філософсько-педадогічної парадигми. Наголошено на погіршенні стану здоров’я молоді, що навчається. Однією із причин такого явища є їх інтенсивні психоемоційні, інтелектуальні перевантаження і недооцінка ролі тілесно-фізичного компонента. З цього приводу виникає необхідність розвитку ''спортософії'' як світоглядної міждисциплінарної галузі знань, що синтезує, з одного боку, культурологічні та антропологічні підходи у філософському мисленні та їх взаємне поєднання з фізкультурологією і спортологією, з іншого. Стратегічним теоретичним завданням ''спортософії'' є трансформування минулих світоглядних парадигм у сучасну культурно-історичну настанову, предметно-інтрументальне поле якої ще не сформовано. У такому контексті розглядається система виховання у грецькій Пайдеї, яка протистояла однобічності як інтелектуального, так і фізичного розвитку особи.
Description:
Ібрагімов М. М. Грецька Пайдея у сучасній фізкультурно-спортивній експлікації (до проблеми становлення «спортософії») / М. М. Ібрагімов // Вісник Житомирського державного ун-ту ім. Івана Франка. – Житомир, 2014. – Вип. 1 (73). – С. 9 – 17.