Публікація:
Оздоровчі системи як складова фізичного виховання дітей старшого дошкільного віку

dc.contributor.authorКоваленко Ю. О.
dc.contributor.authorСоколова О. В.
dc.contributor.authorПольський С. Г.
dc.contributor.authorЛимаренко Н. П.
dc.date.accessioned2025-09-18T12:40:42Z
dc.date.issued2022
dc.descriptionКоваленко Ю. О., Соколова О. В., Польський С. Г., Лимаренко Н. П. Оздоровчі системи як складова фізичного виховання дітей старшого дошкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 15. 2022. Вип. 10(155), С. 80–84. DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2022.10(155).19
dc.description.abstractЗдійснено теоретичний аналіз проблеми впровадження оздоровчих систем у фізичне виховання дітей дошкільного віку з метою їх оздоровлення. Науковцями підмічено, що для продуктивного вирішення оздоровчих завдань фізичного виховання дітей дошкільного віку доцільно використання сучасних фізкультурно-оздоровчих технологій. Використання сучасних технологій оздоровлення дітей набуває ефективності за певних умов, а саме: опанування педагогами таких технологій, у яких є рухові дії, що включають різні пропріорецептори та активізують в комплексі органи і системи організму дітей, їхні аналізатори та сприяють формуванню базових програмових рухових умінь і навичок, тобто – фізкультурній освіті; створення на заняттях з фізичної культури здоров’язбережувального середовища. Відомі оздоровчі системи умовно можна розділити на сучасні і традиційні. Зміст оздоровчих систем, як правило може складатися з блоків фізичних вправ, дихальних вправ, музичної терапії, танцювальних вправ, вправ на загартування тощо. успішній реалізації оздоровчої спрямованості уроків фізичної культури в сучасній школі сприятиме застосування оздоровчих систем. Метою усіх оздоровчих технологій є навчити дітей використовувати отримані знання в повсякденному житті та сформувати в них всі необхідні навички, уміння та знання щодо здорового способу життя. Оздоровчі системи сприяють покращенню якості педагогічного процесу, його модифікації, толерантності і гнучкості. У результаті дослідження окреслено проблеми, що пов’язані зі здоров’ям дітей, необхідність переорієнтації змісту методики занять на оздоровлювальний ефект та формування валеологічних навичок, а також розширення застосування оздоровчих систем у фізичному вихованні дітей закладів дошкільної освіти. Установлено та експериментальним шляхом підтверджено ефективність застосування оздоровчих систем у різних формах фізичного виховання дітей дошкільного віку. Наприкінці педагогічного експерименту покращення зазнали, як у дівчаток, так і у хлопчиків функціональні показники серцево-судинної (за ЧСС, АТ, функціональній пробі Мартіне-Кушелевського, коефіцієнтом витривалості, індекс функціональних змін за Р.М. Баєвським) та дихальної системи (пробами Штанге-Генчі, ЖЄЛ, індексом Скібінського). За станом фізичного здоров’я (методика Т.Ю. Круцевич) виявлено наприкінці дослідження позитивний парозподіл хлопчиків та дівчаток з більш низьких рівнів на більш високі.
dc.identifier.doiDOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.10(155).19
dc.identifier.urihttps://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/123456789/6429
dc.language.isouk
dc.publisherНауковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова
dc.relation.ispartofseriesСерія 15; 10 (155) 22
dc.subjectзаклад дошкільної освіти
dc.subjectфізичне виховання
dc.subjectоздоровчі системи
dc.subjectдошкільний вік
dc.subjectдіти
dc.titleОздоровчі системи як складова фізичного виховання дітей старшого дошкільного віку
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
ОЗДОРОВЧІ СИСТЕМИ ЯК СКЛАДОВА ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ.pdf
Розмір:
974.92 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
3.69 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: