Публікація: Динаміка показників мовленнєвого розвитку та фізичної підготовленості дітей старшого дошкільного віку в освітньому процесі ЗДО
dc.contributor.author | Пальчук М. Б. | |
dc.contributor.author | Гулюк Н. О. | |
dc.date.accessioned | 2025-09-15T09:58:39Z | |
dc.date.issued | 2024-08-12 | |
dc.description | Пальчук М. Б. Динаміка показників мовленнєвого розвитку та фізичної підготовленості дітей старшого дошкільного віку в освітньому процесі ЗДО / М. Б. Пальчук, Н. О. Гулюк // Olympicus. ─ 2024. ─ № 2. ─ С. 167-173. | |
dc.description.abstract | Питання адаптації та соціалізації дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку в освітньому процесі закладів дошкільної освіти (ЗДО) має неабияке значення, адже однією з найпоширеніших проблем серед цієї вікової категорії є порушення мовленнєвого розвитку. Доведено, що фізичне виховання сприяє покращенню мовлення, зміцненню здоров’я та адаптації дітей в соціумі. Результатами експерименту підтверджено той факт, що адаптивне фізичне виховання є ефективним засобом та невід’ємною частиною освітнього процесу дітей, які мають порушення мовлення. Мета дослідження – визначити динаміку показників фізичної підготовленості дітей 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку в процесі занять з адаптивного фізичного виховання в ЗДО. Реалізація поставленої мети передбачала використання таких взаємодоповнювальних методів дослідження, як: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури та мережі Інтернет, педагогічні методи дослідження, методи математичної статистики. Дослідження проводилось у ЗДО № 652 та № 270 комбінованого типу Дарницького району м. Києва з вересня 2023 року до квітня 2024 року. До участі було залучено 44 дитини віком 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку, з яких 32 хлопчиків та 12 дівчаток. У процесі дослідження було здійснено діагностику мовленнєвого розвитку (номінативної функції мовлення та розуміння складних логіко-граматичних конструкцій) та оцінено фізичну підготовленість дітей 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку. Кількість хлопчиків, які в процесі називання предмету за картинкою спотворюють звуко-складову структуру слова, зменшилась на 9,3%. Кількість дівчаток, які в процесі виконання завдання здійснювали пошук зі знаходженням правильного найменування, збільшився на 8%. Кількість дітей, яким притаманне точне розуміння складних логіко-граматичних конструкцій, збільшилась на 3,1%, перепитування і помилки допускають на 3,1% дітей більше. Відсоток дівчаток, яким притаманний тривалий пошук зі знаходженням правильної картинки, зменшився на 17%, натомість збільшилась кількість дівчаток, які перепитують і допускають помилки. Позитивну динаміку відзначено у фізичній підготовленості хлопчиків та дівчаток 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку протягом експерименту в закладах дошкільної освіти. Результати дослідження свідчать про ефективність застосування засобів адаптивного фізичного виховання в освітньому процесі ЗДО дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовлення. | |
dc.identifier.udk | 372.461+796.011.3-053.4 (045) | |
dc.identifier.uri | https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/123456789/6420 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | |
dc.relation.ispartofseries | 2 | |
dc.subject | засоби адаптивного фізичного виховання | |
dc.subject | порушення мовленнєвого розвитку | |
dc.subject | освітній процес | |
dc.subject | мовлення | |
dc.subject | фізична підготовленість | |
dc.title | Динаміка показників мовленнєвого розвитку та фізичної підготовленості дітей старшого дошкільного віку в освітньому процесі ЗДО | |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |
Файли
Контейнер файлів
1 - 1 з 1
Вантажиться...
- Назва:
- Пальчук.Гулюк.pdf
- Розмір:
- 1.19 MB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійна угода
1 - 1 з 1
Вантажиться...
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 3.69 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: