Публікація: Динаміка показників мовленнєвого розвитку та фізичної підготовленості дітей старшого дошкільного віку в освітньому процесі ЗДО
Вантажиться...
Дата
Автори
Пальчук М. Б.
Гулюк Н. О.
Назва видання
ISSN видання
Назва тому
Видавець
Видавничий дім «Гельветика»
Анотація
Питання адаптації та соціалізації дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку в освітньому процесі закладів дошкільної освіти (ЗДО) має неабияке значення, адже однією з найпоширеніших проблем серед цієї вікової категорії є порушення мовленнєвого розвитку.
Доведено, що фізичне виховання сприяє покращенню мовлення, зміцненню здоров’я та адаптації дітей в соціумі. Результатами експерименту підтверджено той факт, що адаптивне фізичне виховання є ефективним засобом та невід’ємною частиною освітнього процесу дітей, які мають порушення мовлення. Мета дослідження – визначити динаміку показників фізичної підготовленості дітей 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку в процесі занять з адаптивного фізичного виховання в ЗДО. Реалізація поставленої мети передбачала використання таких взаємодоповнювальних методів дослідження, як: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури та мережі Інтернет, педагогічні методи дослідження, методи математичної статистики. Дослідження проводилось у ЗДО № 652 та № 270 комбінованого типу Дарницького району м. Києва з вересня 2023 року до квітня 2024 року. До участі було залучено 44 дитини віком 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку, з яких 32 хлопчиків та 12 дівчаток. У процесі дослідження було здійснено діагностику мовленнєвого розвитку (номінативної функції мовлення та розуміння складних логіко-граматичних конструкцій) та оцінено фізичну підготовленість дітей 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку. Кількість хлопчиків, які в процесі називання предмету за картинкою
спотворюють звуко-складову структуру слова, зменшилась на 9,3%. Кількість дівчаток, які в процесі виконання завдання здійснювали пошук зі знаходженням правильного найменування, збільшився на 8%. Кількість дітей, яким притаманне точне розуміння складних логіко-граматичних конструкцій, збільшилась на 3,1%, перепитування і помилки допускають на 3,1% дітей більше. Відсоток дівчаток, яким притаманний тривалий пошук зі знаходженням правильної картинки, зменшився на 17%, натомість збільшилась кількість дівчаток, які перепитують і допускають помилки. Позитивну динаміку відзначено у фізичній підготовленості хлопчиків
та дівчаток 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку протягом експерименту в закладах дошкільної освіти. Результати дослідження свідчать про ефективність застосування засобів адаптивного фізичного виховання в освітньому процесі ЗДО дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовлення.
Опис
Пальчук М. Б. Динаміка показників мовленнєвого розвитку та фізичної підготовленості дітей старшого дошкільного віку в освітньому процесі ЗДО / М. Б. Пальчук, Н. О. Гулюк // Olympicus. ─ 2024. ─ № 2. ─ С. 167-173.