Інноваційні підходи до профілактики стрес-асоційованих станів здобувачів вищої освіти засобами оздоровчо-рекреаційної рухової активності

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Андрєєва, Олена
dc.contributor.author Бишевець, Наталія
dc.contributor.illustrator
dc.date.accessioned 2024-10-31T11:45:41Z
dc.date.available 2024-10-31T11:45:41Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.doi 10.32782
dc.description Андрєєва, О. Інноваційні підходи до профілактики стрес асоційованих станів здобувачів вищої освіти засобами оздоровчо-рекреаційної рухової активності / О. Андрєєва, Н. Бишевець // Sport Science Spectrum. ─ 2024. ─ № 1. ─ С. 50–55. uk_UA
dc.description.abstract Студентська молодь є вразливою до стресу категорією населення. Застосування здобувачами вищої освіти засобів оздоровчо-рекреаційної рухової активності в процесі дії тривалих і потужних стресогенних чинників не лише зумовлює зниження сприйнятого стресу й формування опірності до нього, а й дає змогу виробляти в них конструктивні способи поведінки, які сприяють пом’якшенню стресу, пришвидшенню в них адаптації до несприятливих змін навколишнього середовища. Отже, сьогодні, з огляду на загрозливі стресогенні чинники, що діють на вітчизняних здобувачів вищої освіти, існує потреба в обґрунтуванні необхідності профілактики в них стрес-асоційованих станів засобами оздоровчо-рекреаційної рухової активності й узагальненні передового педагогічного досвіду зарубіжних учених щодо засобів, які ефективно застосовуються для запобігання стресу в указаного контингенту. Мета дослідження – обґрунтувати необхідність профілактики стрес-асоційованих станів здобувачів вищої освіти засобами оздоровчо-рекреаційної рухової активності та здійснити огляд інноваційних підходів до її реалізації. Методи. У ході дослідження вивчали, аналізували й узагальнювали передовий досвід застосування засобів ОРРА для профілактики й подолання стрес-асоційованих станів у студентів ЗВО, здійснювали масштабне опитування та використовували методи статистичного аналізу. До дослідження, яке тривало від 20.04.2022 до 14.06.2023, долучилося 1707 українських здобувачів вищої освіти з різних регіонів і за різними напрямами навчання, 42,6% із них становили студентки, решта – студенти закладів вищої освіти. Результати. Установлено, що на вітчизняних студентів діють потужні стресогенні чинники. Це призвело до поширення серед них стресасоційованих станів: 22,7% опитаних вирізняються високим рівнем ситуативної тривоги, 36,3% характеризуються помірним рівнем стресу або його відсутністю, а 17,3% мають ознаки посттравматичного розладу, тільки 36,3% характеризуються помірним рівнем стресу табо його відсутністю. На основі літературних даних і згідно з результатами попередніх досліджень засоби оздоровчо-рекреаційної рухової активності доцільно використовувати для профілактики стрес-асоційованих станів у студентів. Вивчено й систематизовано передовий педагогічний досвід, спрямований на подолання стресу в студентів і пом’якшення його наслідків засобами оздоровчо-рекреаційної рухової активності. Висновки. Визначено, що найбільш перспективними напрямами профілактики стрес-асоційованих станів у студентів є застосування програм управління стресом, залучення їх до пригодницької діяльності, а також запровадження ментальних практик. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Sport Science Spectrum : науково-теоретичний журнал uk_UA
dc.relation.ispartofseries № 1;
dc.subject студенти uk_UA
dc.subject стрес uk_UA
dc.subject рухова активність uk_UA
dc.subject рекреація uk_UA
dc.title Інноваційні підходи до профілактики стрес-асоційованих станів здобувачів вищої освіти засобами оздоровчо-рекреаційної рухової активності uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.uri https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/5595


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу