Динаміка психофізіологічних показників українських здобувачів вищої освіти в умовах військового стану

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Бишевець Наталія Григорівна
dc.contributor.author Голованова Наталія Леонідівна
dc.date.accessioned 2024-08-20T09:28:29Z
dc.date.available 2024-08-20T09:28:29Z
dc.date.issued 2024-05-22
dc.identifier.udk 378.147:316.42:613.71
dc.description Бишевець, Наталія Григорівна Динаміка психофізіологічних показників українських здобувачів вищої освіти в умовах військового стану / Н. Г. Бишевець, Н. Л. Голованова // Педагогічна академія : наукові записки. ─ 2024. DOI https://doi.org/10.57125/pedacademy.2024.05.29.01. uk_UA
dc.description.abstract В умовах воєнного конфлікту в Україні вітчизняні студенти відчувають значно вищий рівень стресу порівняно з їхніми однолітками в інших країнах. Покращити психофізіологічні показники та попередити стрес‐асоційовані стани в студентів можливо за рахунок застосування засобів оздоровчо‐рекреаційної рухової активності. Для їх розробки важливо дослідити зміни психофізіологічних показників українських здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану. Мета. Здійснити аналіз зміни психофізіологічних показників українських здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану. Методи. Аналіз наукової літератури, опитування, статистичний аналіз. Дослідження відбувалося трьома хвилями з 20.04.22 по 19.12.23 роки. У ньому прийняло участь 1901 українських здобувачів вищої освіти. Результати. Установлено, що в умовах бойових дій на території країни психофізіологічні показники вітчизняних здобувачів вищої освіти загалом залишаються на достатньому (активність, апетит та працездатність) та середньому (самопочуття, сон, настрій) рівнях. Однак, за виключенням сну, досліджувані показники у студенток виявилися статистично значуще (p<0,05) зниженими порівняно зі студентами. На різних етапах дослідження загальна оцінка психофізіологічних показників студентів перевищувала оцінки студенток від 5 до 10,5 %. Отже студентки виявилися більш чутливими до стресу, який пов'язаний з воєнним станом. Незважаючи на те, що апетит не змінився, психофізіологічні показники студентів обох статей, статистично значуще (p<0,05) покращилися на другому етапі дослідження порівняно з першим. Після цього спостерігалась тенденція до їх погіршення. Це пояснюється як теорією розгортання стресу за Г. Сельє, так і змінами на арені бойових дій. Висновки. Здобувачі вищої освіти України потребують психолого‐педагогічної підтримки. Застосування засобів оздоровчо‐рекреаційної рухової активності дозволяє покращити психофізіологічні показники студентів та протидіяти стресу в умовах воєнного стану. Тому фахівці з фізичного виховання і спорту повинні сконцентруватися на розробці заходів протидії стресу, пов’язаного з воєнним станом у країни, які засновані на застосуванні засобів оздоровчо‐рекреаційної рухової активності. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Педагогічна академія: наукові записки uk_UA
dc.subject студенти uk_UA
dc.subject стрес uk_UA
dc.subject психофізіологічні показники uk_UA
dc.subject рухова активність uk_UA
dc.title Динаміка психофізіологічних показників українських здобувачів вищої освіти в умовах військового стану uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.uri https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/5566


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Просмотр

Моя учетная запись