Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Бишевець Наталія Григорівна | |
dc.contributor.author | Голованова Наталія Леонідівна | |
dc.date.accessioned | 2024-08-20T09:28:29Z | |
dc.date.available | 2024-08-20T09:28:29Z | |
dc.date.issued | 2024-05-22 | |
dc.identifier.udk | 378.147:316.42:613.71 | |
dc.description | Бишевець, Наталія Григорівна Динаміка психофізіологічних показників українських здобувачів вищої освіти в умовах військового стану / Н. Г. Бишевець, Н. Л. Голованова // Педагогічна академія : наукові записки. ─ 2024. DOI https://doi.org/10.57125/pedacademy.2024.05.29.01. | uk_UA |
dc.description.abstract | В умовах воєнного конфлікту в Україні вітчизняні студенти відчувають значно вищий рівень стресу порівняно з їхніми однолітками в інших країнах. Покращити психофізіологічні показники та попередити стрес‐асоційовані стани в студентів можливо за рахунок застосування засобів оздоровчо‐рекреаційної рухової активності. Для їх розробки важливо дослідити зміни психофізіологічних показників українських здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану. Мета. Здійснити аналіз зміни психофізіологічних показників українських здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану. Методи. Аналіз наукової літератури, опитування, статистичний аналіз. Дослідження відбувалося трьома хвилями з 20.04.22 по 19.12.23 роки. У ньому прийняло участь 1901 українських здобувачів вищої освіти. Результати. Установлено, що в умовах бойових дій на території країни психофізіологічні показники вітчизняних здобувачів вищої освіти загалом залишаються на достатньому (активність, апетит та працездатність) та середньому (самопочуття, сон, настрій) рівнях. Однак, за виключенням сну, досліджувані показники у студенток виявилися статистично значуще (p<0,05) зниженими порівняно зі студентами. На різних етапах дослідження загальна оцінка психофізіологічних показників студентів перевищувала оцінки студенток від 5 до 10,5 %. Отже студентки виявилися більш чутливими до стресу, який пов'язаний з воєнним станом. Незважаючи на те, що апетит не змінився, психофізіологічні показники студентів обох статей, статистично значуще (p<0,05) покращилися на другому етапі дослідження порівняно з першим. Після цього спостерігалась тенденція до їх погіршення. Це пояснюється як теорією розгортання стресу за Г. Сельє, так і змінами на арені бойових дій. Висновки. Здобувачі вищої освіти України потребують психолого‐педагогічної підтримки. Застосування засобів оздоровчо‐рекреаційної рухової активності дозволяє покращити психофізіологічні показники студентів та протидіяти стресу в умовах воєнного стану. Тому фахівці з фізичного виховання і спорту повинні сконцентруватися на розробці заходів протидії стресу, пов’язаного з воєнним станом у країни, які засновані на застосуванні засобів оздоровчо‐рекреаційної рухової активності. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Педагогічна академія: наукові записки | uk_UA |
dc.subject | студенти | uk_UA |
dc.subject | стрес | uk_UA |
dc.subject | психофізіологічні показники | uk_UA |
dc.subject | рухова активність | uk_UA |
dc.title | Динаміка психофізіологічних показників українських здобувачів вищої освіти в умовах військового стану | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/5566 |