dc.description.abstract |
Невід’ємною частиною навчально-тренувального процесу в художній гімнастиці є психологічна робота зі спортсменками, яку доцільно розпочинати на етапі попередньої базової підготовки. Мета статті. Встановити найбільш впливові чинники та зовнішні фактори, що визначають передстартовий стан гімнасток на етапі попередньої базової підготовки. Методи дослідження: аналіз, систематизація й узагальнення даних наукової літератури, анкетування, метод експертних оцінок, статистичний аналіз анкетних даних. За допомогою застосування методу експертних оцінок вдалося встановити узгодженість думок 15 тренерів, які працюють за фахом від 15 років, що надалі увійшли до експертної групи. Результат. Установлено, що серед найбільш визначальних зовнішніх факторів, які впливають на передстартовий стан гімнасток, експерти називають дух суперництва, відсутність змагального досвіду та наявність глядачів. При цьому перевтому та особливості характеру й темпераменту вони вказали як найбільш визначальні внутрішні фактори. Виділені фактори слід приймати до уваги в ході планування заходів, спрямованих на психологічну підготовку юних спортсменок із художньої гімнастики до змагальної діяльності в навчально-тренувальному процесі на етапі попередньої базової підготовки. |
uk_UA |