Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Козинко Лілія | |
dc.date.accessioned | 2024-04-01T09:07:08Z | |
dc.date.available | 2024-04-01T09:07:08Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.udk | https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/5236 | |
dc.description | Козинко Л. Л. Термінологія українського народного танцю в дослідженнях В. Верховинця, В. Авраменка та А. Гуменюка / Л. Л. Козинко // Dance Studies. - 2023. - № 2. - Vol. 6. - С. 145-154. | uk_UA |
dc.description.abstract | Важливим ідентифікатором народної хореографічної культури того чи іншого етносу у світі є її термінологія (назви положень, рухів, танців та ін.). Відносно стрункого термінологічного оформлення рухи українського танцю набули в праці В. Верховинця (1919/1990) «Теорія українського народного танцю». Рухи дістали свої назви, виходячи з народних назв, зафіксованих під час польових досліджень фольклорного матеріалу; їх розподілено на декілька груп за рівнем складності. У праці В. Авраменка (1947) «Українські національні танки, музика і стрій», що стала вагомим внеском у розбудову термінології українського танцю, подано значно ширшу термінологічну палітру, ніж у В. Верховинця, проте їй бракує описів рухів. Особливістю класифікації В. Авраменка є уточнення в назві рухів прізвища виконавця, який представив цей рух на сцені («човганець Левицького», «плетінка Садовського», «вибиванець Чикаленка» та ін.). А. Гуменюк (1962/1969) розширив коло зафіксованих термінів та подав стрункішу класифікацію (розділ «Теорія» видання «Українські народні танці»). Проте тут з’явилися назви рухів, запозичені з російської та французької термінології, які надалі відтворювали в мистецькій та освітній практиці українського народно-сценічного танцю. Сьогодні вкрай необхідно переглянути термінологію українського танцю, повернути автентичні українські назви, позбавити їх іноземного нашарування, вивести з ужитку спотворені терміни («гармошка», «ялинка» та ін.), що приведе до полегшення комунікації між хореографами, покращення навчального процесу на всіх рівнях освіти та, найголовніше, – до відродження автентичності української хореографії, сприятиме формуванню почуття національної гідності та ідентичності українського народу. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Dance Studies | uk_UA |
dc.subject | український народний танець | uk_UA |
dc.subject | термінологія | uk_UA |
dc.subject | Василь Верховинець | uk_UA |
dc.subject | Василь Авраменко | uk_UA |
dc.subject | Андрій Гуменюк | uk_UA |
dc.subject | танець | uk_UA |
dc.subject | хореографія | uk_UA |
dc.title | Термінологія українського народного танцю в дослідженнях В. Верховинця, В. Авраменка та А. Гуменюка | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |