Термінологія українського народного танцю в дослідженнях В. Верховинця, В. Авраменка та А. Гуменюка

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Козинко Лілія
dc.date.accessioned 2024-04-01T09:07:08Z
dc.date.available 2024-04-01T09:07:08Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.udk https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/5236
dc.description Козинко Л. Л. Термінологія українського народного танцю в дослідженнях В. Верховинця, В. Авраменка та А. Гуменюка / Л. Л. Козинко // Dance Studies. - 2023. - № 2. - Vol. 6. - С. 145-154. uk_UA
dc.description.abstract Важливим ідентифікатором народної хореографічної культури того чи іншого етносу у світі є її термінологія (назви положень, рухів, танців та ін.). Відносно стрункого термінологічного оформлення рухи українського танцю набули в праці В. Верховинця (1919/1990) «Теорія українського народного танцю». Рухи дістали свої назви, виходячи з народних назв, зафіксованих під час польових досліджень фольклорного матеріалу; їх розподілено на декілька груп за рівнем складності. У праці В. Авраменка (1947) «Українські національні танки, музика і стрій», що стала вагомим внеском у розбудову термінології українського танцю, подано значно ширшу термінологічну палітру, ніж у В. Верховинця, проте їй бракує описів рухів. Особливістю класифікації В. Авраменка є уточнення в назві рухів прізвища виконавця, який представив цей рух на сцені («човганець Левицького», «плетінка Садовського», «вибиванець Чикаленка» та ін.). А. Гуменюк (1962/1969) розширив коло зафіксованих термінів та подав стрункішу класифікацію (розділ «Теорія» видання «Українські народні танці»). Проте тут з’явилися назви рухів, запозичені з російської та французької термінології, які надалі відтворювали в мистецькій та освітній практиці українського народно-сценічного танцю. Сьогодні вкрай необхідно переглянути термінологію українського танцю, повернути автентичні українські назви, позбавити їх іноземного нашарування, вивести з ужитку спотворені терміни («гармошка», «ялинка» та ін.), що приведе до полегшення комунікації між хореографами, покращення навчального процесу на всіх рівнях освіти та, найголовніше, – до відродження автентичності української хореографії, сприятиме формуванню почуття національної гідності та ідентичності українського народу. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Dance Studies uk_UA
dc.subject український народний танець uk_UA
dc.subject термінологія uk_UA
dc.subject Василь Верховинець uk_UA
dc.subject Василь Авраменко uk_UA
dc.subject Андрій Гуменюк uk_UA
dc.subject танець uk_UA
dc.subject хореографія uk_UA
dc.title Термінологія українського народного танцю в дослідженнях В. Верховинця, В. Авраменка та А. Гуменюка uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Просмотр

Моя учетная запись