Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Babushko, S. | |
dc.contributor.author | Solovei, M. | |
dc.contributor.author | Solovei, L. | |
dc.date.accessioned | 2024-01-08T13:11:11Z | |
dc.date.available | 2024-01-08T13:11:11Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 2312-5829 | |
dc.identifier.udk | https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/4977 | |
dc.description | Babushko, S. Media and Information Literacy Upskilling for Educators at Universities: Ukrainian Context / S. Babushko, M. Solovei, L. Solovei // Освітологічний дискурс. ─ 2023. ─ №4(43). ─ С. 39-54. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.43 | uk_UA |
dc.description.abstract | Нині медіа-інформаційна грамотність (МІГ) набула важливого значення в усьому світі й, зокрема, в Україні. Ефективним способом розвитку навичок МІГ громадян є добре підготовлені вчителі, оскільки вони допомагають орієнтуватися в інформаційному та кібер-просторі. На жаль, питанню підвищення кваліфікації з МІГ викладачів закладів вищої освіти приділяється недостатньо уваги. З огляду на це, автори поставили за мету дослідити особливості підвищення кваліфікації з розвитку МІГ навичок викладачів університетів в Україні. Для з’ясування сучасного рівня МІГ викладачів ЗВО та їх потреби у спеціальному навчанні, зокрема підвищенні кваліфікації з МІГ було застосовано методологію якісного дослідження. Методологія включала кілька етапів: огляд літератури, підготовка запитань для інтерв’ю, спостереження та спілкування, взаємодія в професійних групах викладачів університету, проведення напів-структурованих інтерв’ю, аналіз отриманих даних і напрацювання низки рекомендацій. Проаналізовано кілька термінів, які використовуються викладачами українських університетів для позначення концепту «медіа та інформаційна грамотність»: від «медіа освіта», «медіа компетентність», «медіа підготовка». Крім того, існують різні тлумачення терміну та різні характеристики медіаграмотної людини. В результаті проведення інтерв’ю з викладачами кількох українських університетів було з’ясовано, що рівень медіа та інформаційної грамотності більшості викладачів ЗВО, на їхню думку, є недостатнім, попри те, що вони усвідомлюють переваги МІГ як для особистого, так і для професійного розвитку. Як наслідок, більшість із них використовують ресурси МІГ в системах неформальної та інформальної освіти. Серйозним викликом для викладачів ЗВО стає відсутність відповідних медіа та інформаційних освітніх ресурсів українською мовою саме для викладачів закладів вищої освіти. Наявні методичні ресурси здебільшого розраховано на шкільних учителів. Результати дослідження дали підстави для висновку про нагальну потребу у проведенні спеціального МІГ навчання в межах курсів підвищеня кваліфікації для викладачів українських ЗВО та про необхідність розробки відповідних методичних ресурсів, орієнтованих на потреби вищої освіти. Авторами було розроблено набір рекомендацій на трьох рівнях (національному, інституційному та індивідуальному) для подолання викликів та задоволення МІГ потреб викладачів. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Освітологічний дискурс | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | №4(43).; | |
dc.subject | медіа та інформаційна грамотність | uk_UA |
dc.subject | викладачі | uk_UA |
dc.subject | підвищення кваліфікації | uk_UA |
dc.subject | вищі навчальні заклади | uk_UA |
dc.title | Media and Information Literacy Upskilling for Educators at Universities: Ukrainian Context | uk_UA |
dc.title.alternative | Підвищення кваліфікації викладачів університетів з медіа та інформаційної грамотності: український контекст | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |