Гендерні бар’єри в неформальній освіті дорослих в Європі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бабушко, С.
dc.contributor.author Соловей, М.
dc.contributor.author Соловей, Л.
dc.date.accessioned 2023-06-06T11:35:39Z
dc.date.available 2023-06-06T11:35:39Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.udk https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/4542
dc.description Бабушко, С. Гендерні бар’єри в неформальній освіті дорослих в Європі / С. Бабушко, М. Соловей, Л. Соловей // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. праць / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Вип. 2(22). ─ Київ, 2022. ─ C. 27-38. uk_UA
dc.description.abstract Освіта, у тому числі освіта дорослих, є ключовим чинником досягнення гендерної рівності. Гендерне рівноправ’я в освіті дорослих означає рівні можливості доступу до освіти, рівні права у всіх освітніх системах та рівні права, набуті завдяки отриманій освіті незалежно від статі. Неформальна освіта має потужний потенціал досягнення гендерного балансу. Водночас, у ній простежуються й гендерні нерівності. Метою дослідження є висвітлення тих перешкод в освіті дорослих європейських країн, з якими стикається жінка. У процесі дослідження було використано комплекс взаємодоповнюючих методів: загальнонаукових (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація) і конкретно-наукових (контент аналіз сайту статистики Єврокомісії, аналіз статистичних даних досліджень в освіті дорослих Adult Education Survey, системно-структурний для визначення бар’єрів у неформальній освіті дорослих за статевою ознакою). Результати дослідження свідчать, що гендерні стереотипи мало змінилися за останні десятиліття. Чоловіки та жінки мають різні цілі, мотиви та очікування від освіти. З’ясовано, що чоловіки більше, ніж жінки, покладаються на такі результати навчання у неформальній освіті, як підвищення заробітної плати чи просування по службі. В Європейському Союзі, більша частка (83,2%) неформальних освітніх ініціатив, в яких брали участь чоловіки, мала безпосереднє відношення до їх роботи. Лише 74,6% жінок були учасниками програм неформальної освіти, що пов’язані з робочими питаннями. Підраховано, що загальноєвропейський показник розриву між чоловічою та жіночою частками у неформальній навчальній діяльності, пов’язаній з роботою, становить 8,6%. Було виокремлено причини гендерної нерівності, що перешкоджають жінкам повноцінно брати участь у неформальній освіті. Їх охарактеризовано та згруповано у 4 категорії: соціальні, економічні, культурні, історичні. Запропонована категоризація перешкод є доволі умовною. На практиці ці бар’єри часто взаємопов’язані і постають перед жінкою в комплексі. Подолання окреслених бар’єрів може стати ефективним інструментом досягнення гендерної рівності у суспільстві. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи uk_UA
dc.subject неформальна освіта uk_UA
dc.subject гендер uk_UA
dc.subject гендерна рівність uk_UA
dc.subject Європейський Союз uk_UA
dc.title Гендерні бар’єри в неформальній освіті дорослих в Європі uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу