Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Бабушко, С. | |
dc.contributor.author | Соловей, М. | |
dc.contributor.author | Соловей, Л. | |
dc.date.accessioned | 2023-06-06T11:35:39Z | |
dc.date.available | 2023-06-06T11:35:39Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.udk | https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/4542 | |
dc.description | Бабушко, С. Гендерні бар’єри в неформальній освіті дорослих в Європі / С. Бабушко, М. Соловей, Л. Соловей // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. праць / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Вип. 2(22). ─ Київ, 2022. ─ C. 27-38. | uk_UA |
dc.description.abstract | Освіта, у тому числі освіта дорослих, є ключовим чинником досягнення гендерної рівності. Гендерне рівноправ’я в освіті дорослих означає рівні можливості доступу до освіти, рівні права у всіх освітніх системах та рівні права, набуті завдяки отриманій освіті незалежно від статі. Неформальна освіта має потужний потенціал досягнення гендерного балансу. Водночас, у ній простежуються й гендерні нерівності. Метою дослідження є висвітлення тих перешкод в освіті дорослих європейських країн, з якими стикається жінка. У процесі дослідження було використано комплекс взаємодоповнюючих методів: загальнонаукових (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація) і конкретно-наукових (контент аналіз сайту статистики Єврокомісії, аналіз статистичних даних досліджень в освіті дорослих Adult Education Survey, системно-структурний для визначення бар’єрів у неформальній освіті дорослих за статевою ознакою). Результати дослідження свідчать, що гендерні стереотипи мало змінилися за останні десятиліття. Чоловіки та жінки мають різні цілі, мотиви та очікування від освіти. З’ясовано, що чоловіки більше, ніж жінки, покладаються на такі результати навчання у неформальній освіті, як підвищення заробітної плати чи просування по службі. В Європейському Союзі, більша частка (83,2%) неформальних освітніх ініціатив, в яких брали участь чоловіки, мала безпосереднє відношення до їх роботи. Лише 74,6% жінок були учасниками програм неформальної освіти, що пов’язані з робочими питаннями. Підраховано, що загальноєвропейський показник розриву між чоловічою та жіночою частками у неформальній навчальній діяльності, пов’язаній з роботою, становить 8,6%. Було виокремлено причини гендерної нерівності, що перешкоджають жінкам повноцінно брати участь у неформальній освіті. Їх охарактеризовано та згруповано у 4 категорії: соціальні, економічні, культурні, історичні. Запропонована категоризація перешкод є доволі умовною. На практиці ці бар’єри часто взаємопов’язані і постають перед жінкою в комплексі. Подолання окреслених бар’єрів може стати ефективним інструментом досягнення гендерної рівності у суспільстві. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи | uk_UA |
dc.subject | неформальна освіта | uk_UA |
dc.subject | гендер | uk_UA |
dc.subject | гендерна рівність | uk_UA |
dc.subject | Європейський Союз | uk_UA |
dc.title | Гендерні бар’єри в неформальній освіті дорослих в Європі | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |