Короткий опис(реферат):
У ході навчальної діяльності здобувачі вищої освіти зазнають значних інтелектуальних та емоційних навантажень, а порушення звичайного способу життя, докорінна зміна режиму навчання й способів дозвілля на тлі становлення й розвитку кіберспорту, під час карантинних обмежень, в умовах бойових дій на території країни – все це посилило загрозу виникнення в них поведінкових розладів та стрес-асоційованих порушень їхнього стану. Отже, важливим напрямом наукових розвідок є дослідження, спрямовані вивчення особливостей оздоровчо-рекреаційної рухової активності та поведінки здобувачів вищої освіти України в стресових ситуаціях. Мета. Вивчити особливості оздоровчо-рекреаційної рухової активності та поведінки українських студентів у стресових ситуаціях на прикладі військового протистояння на території країни. Методи. Аналіз науково-методичної і спеціальної літератури, опитування, методи математичної статистики. Результати. Встановлено, що по 37,6 % опитаних систематично займаються оздоровчо-рекреаційною руховою активністю й продовжують вести активний спосіб життя, 58,6 % не вживають заспокійливих засобів, а в 58,3 % не з’явилися або не посилилися шкідливі звички. Виявлено, що 80,8 % опитаних визнали в себе ознаки емоційного неблагополуччя, 41,5 % з них характеризувалися погіршенням психоемоційного стану, а 51,7 % – погіршенням фізичного стану. За допомогою кореляційного аналізу доведено, що спосіб життя в цілому та систематичність занять оздоровчо-рекреаційною руховою активністю прямо впливають на психоемоційний та фізичний стан здобувачів вищої освіти, їхнє емоційне благополуччя. Пасивний спосіб життя, відмова або недостатній рівень оздоровчо-рекреаційної рухової активності підвищують ризик стрес-асоційованих станів студентів. Отримані результати свідчать, що засоби оздоровчо-рекреаційної рухової активності доцільно використовувати в системі профілактики та корекції стрес-асоційованих станів здобувачів вищої освіти.