Гендерність у неформальній/інформальній освіті дорослих: європейські практики

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Бабушко, С. Р.
dc.date.accessioned 2022-09-12T07:08:43Z
dc.date.available 2022-09-12T07:08:43Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2308-6386
dc.identifier.udk http://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/3883
dc.description Бабушко С. Гендерність у неформальній/інформальній освіті дорослих: європейські практики [Електронний ресурс] / С. Бабушко // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. пр. / [редкол. Л.Б. Лук’янова (голова), Аніщенко О.В. (заступник голови) та ін.]; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. – Київ. – 2021. – Вип. 2 (20). – С. 10-20. – Режим доступу: https://doi.org/10.35387/od.2(20).2021.10-20 uk_UA
dc.description.abstract Вирішення проблеми гендерної рівності має велике значення в освіті дорослих, у тому числі неформальній та інформальній освіті. ЄС підтримує й активно сприяє гендерній рівності у різних сферах життєдіяльності, зокрема через неформальні та інформальні освітні практики для дорослих, як націлені на розбудову гендерно чутливого суспільства. Метою статті є аналіз найкращих європейських практик зі створення гендерної чутливості й усунення гендерної упередженості в неформальній та інформальній освіті дорослих. Для реалізації поставленої мети використано комплекс взаємопов’язаних теоретичних методів дослідження. У статті уточнено сутність основних понять дослідження: «гендерна освіта», «гендерна просвіта» та визначено їх сутність в контексті неформальної/інформальної освіти дорослих. Основну увагу приділено висвітленню європейського досвіду формування гендерної чутливості через реалізацію освітніх ініціатив для чоловіків, на прикладі руху «Men’s’ Shed» (чоловічий сарай). Проаналізовано його сутність, етимологію; здійснено короткий ретроспективний екскурс у зародження та розвиток цього руху; визначено причини його популярності. Контент-аналіз веб-сайтів організацій цього руху дозволив визначити його основні сутнісні характеристики (некомерційність, освітня спрямованість, можливість навчатися самому і навчати інших, обмін досвідом і знаннями) та класифікувати за тематикою їхньої діяльності (робочі, клінічні, рекреаційні, комунальні, віртуальні). Визначено їхню інтегруючу якість як сприяння активному життю чоловіків, забезпечення їх соціалізації, допомога місцевій громаді. Узагальнюючи результати дослідження, було виокремлено типові риси чоловічих клубів як неформального освітнього простору: тематичну різносторонність, вікове різноманіття, відсутність навчання у традиційному його значенні, спільні практики, наставництво, суспільна і громадянська відповідальність та ін. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України uk_UA
dc.subject гендерність uk_UA
dc.subject неформальна та інформальна освіта дорослих uk_UA
dc.subject європейські практики uk_UA
dc.subject освітні ініціативи uk_UA
dc.subject Men’s Shed uk_UA
dc.subject чоловічі клуби uk_UA
dc.title Гендерність у неформальній/інформальній освіті дорослих: європейські практики uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Просмотр

Моя учетная запись