dc.description.abstract |
The study highlights three types of international students’ adaptation: academic, social and cultural. The most typical challenges in each adaptation are identified and described. Academic challenges include lack of language proficiency, different education values, interaction with the university faculty, staff and mates. Social issues for international students are living on- or off-campus, initial difficulties, independence and loneliness, relationship with domestic students and involving them into university life. Culturally, international students face the following challenges: culture shock, the lack of culture wellness. Thus, as demonstrated in this study, having a better understanding of these students’ challenges, university faculty and staff can recognize students’ needs and effectively offer supportive services. The university needs to be prepared to meet students not only academically but also socially and culturally. This study also describes the priorities in Canadian international education strategy that makes Canada one of the world’s top learning destinations. Federal and provincial governments Canada demonstrate their increasing interest in the global education market. It is reflected in the well-designed Canada’s International Strategy for 2014–2019. According to it, there are three key objectives before Canadian educational system: to encourage Canadian students to gain new skills through using opportunities to study and work abroad in key global markets, especially Asia; to diversify the range of countries international students come from to Canada, as well as their fields, levels of study, and location of study within Canada; increase support for Canadian educational institutions to help grow their export services and explore new opportunities abroad. У статті висвітлено три типи адаптації іноземних студентів: академічну, соціальну та культурну. Виявлено та схарактеризовано найбільш типові проблеми кожного типу адаптації. Академічні проблеми охоплюють: відсутність володіння мовою, різні цінності освіти, взаємодію з викладачами університету, співробітниками та однокласниками. Соціальними проблемами для іноземних студентів є: проживання в університеті чи за його межами, початкові труднощі, незалежність та самотність, стосунки з вітчизняними студентами та залучення їх до університетського життя. У культурному плані іноземні студенти стикаються з такими проблемами: культурний шок, відсутність культурного самопочуття. Таким чином, як було показано в цьому дослідженні, краще розуміючи академічні проблеми цих студентів, викладачі та співробітники університету можуть визнати потреби студентів та запропонувати ефективні допоміжні послуги. Університет повинен бути готовим зустрічати студентів не лише в академічному, а й у соціальному та культурному плані. У цьому дослідженні також описуються пріоритети канадської міжнародної освітньої стратегії. Федеральні та провінційні уряди Канади демонструють зростаючий інтерес до світового ринку освіти. Це відображено в Міжнародній стратегії Канади на 2014–2019 роки. Згідно з нею, перед канадською освітньою системою постає три ключові цілі: заохотити канадських студентів здобувати нові навички, використовуючи можливості навчання та роботи за кордоном на ключових світових ринках, особливо в Азії; щоб урізноманітнити коло країн, з яких іноземні студенти приїжджають до Канади, а також їх галузі, рівні навчання та місце навчання в Канаді; збільшити підтримку канадських навчальних закладів, допомогти розширити свої експортні послуги та відкрити нові можливості за кордоном. |
uk_UA |