Структурно-функціональна модель використання технічних засобів навчання для підтримання фізичної працездатності здобувачів вищої освіти в умовах самоізоляції
Вантажиться...
Файли
Дата
Автори
Шемчук, В. А.
Семененко, В. П.
Трачук, С. В.
Храпач, Г. С.
Ляхович, С. П.
Заголовок журналу
Журнал ISSN
Назва тому
Видавець
Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах
Анотація
Статтю присвячено актуальним питанням організації системи індивідуального фізичного тренування здобувачів вищої освіти в умовах карантинних обмежень (самоізоляції). Головною метою цієї роботи є розроблення й апробація структурно-функціональної моделі підтримання фізичної працездатності здобувачів вищої освіти в умовах самоізоляції (з акцентованим впливом технічних засобів навчання). З метою підтвердження ефективності розробленої членами науково-дослідної групи педагогіч ної технології з технічними засобами навчання проведено педагогічний експеримент, у якому взяли участь здобувачі вищої освіти старших курсів Національного університету фізичного виховання і спорту (n = 16 осіб, середній вік досліджуваних – 19,9 року). Учасників педагогічного експерименту було розподілено на контрольну групу (Кг, n = 8 осіб) та експериментальну групу (Ег, n = 8 осіб). До початку педагогічного експерименту досліджувані курсанти Кг та Ег за рівнем фізичного розвитку достовірно не відрізнялися (Р > 0,05). Представники Кг під час індивідуальних занять в умовах самоізоляції з метою підтримання належного рівня фізичної підготовленості використовували роз роблені членами науково-дослідної групи плани індивідуального рухового вдосконалення, які перед бачали використання відповідного арсеналу фізичних вправ, а також методично-аналітичного під ходу для його оцінювання (К. В. Ананченко, О. В. Хацаюк [11]). Своєю чергою досліджувані Ег під час тренувань в умовах самоізоляції додатково використовували структурно-функціональну модель, а також технологію VISUAL 3D™ [13]. Аналіз показників до та після використання розробленої нами педагогічної технології з тех нічними засобами навчання дав змогу встановити, що результати, отримані після педагогічного експерименту, в досліджуваних групах підвищилися у порівнянні з вихідними даними й ці відмін ності в основному достовірні (Ег, P < 0,05). Таким чином, у результаті дослідження члени науко во-дослідної групи помітили позитивний вплив використання структурно-функціональної моделі підтримання фізичної працездатності здобувачів вищої освіти в умовах самоізоляції з акцен тованим впливом технічних засобів навчання. Результати дослідження впроваджені в систему індивідуальних тренувань в умовах карантинних заходів здобувачів вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах 250 університету фізичного виховання і спорту, а також курсантів Навчально-наукового інституту фізичної культури та спортивно-оздоровчих технологій Національного університету оборони України імені Івана Черняховського.
Опис
Структурно-функціональна модель використання технічних засобів навчання для підтримання фізичної працездатності здобувачів вищої освіти в умовах самоізоляції / В. А. Шемчук, В. П. Семененко, С. В. Трачук, Г. С. Храпач, С. П. Ляхович // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : збірник наукових праць. ─ Вип. 71, Т. 2. ─ Запоріжжя, 2020. ─ С. 249-255.