Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Бабушко С. Р. | |
dc.date.accessioned | 2021-01-18T09:12:13Z | |
dc.date.available | 2021-01-18T09:12:13Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.udk | http://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/2998 | |
dc.description | Бабушко, С. Р. Особливості розвитку активного громадянства дорослих у сучасних умовах / С. Р. Бабушко // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. праць / [редкол. Л. Б. Лук‘янова (голова) та ін.]; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. ─ Київ, 2020. ─ Вип. 1(17). ─ С. 19-29. | uk_UA |
dc.description.abstract | Демократичні процеси, що відбуваються в Україні, актуалізували питання розвитку активного громадянства. Перед освітою постає завдання сформувати громадянську ідентичність її громадян, розвинути здатність і готовність до активної участі у житті суспільства, до установлення конструктивних відносин на засадах соціального партнерства. Це завдання реалізується не лише у формальній освіті, але й може бути реалізованим, насамперед, у неформальній та інформальній освіті, у тому числі й серед дорослих. У статті проаналізовано досвід європейських країн з розвитку активного громадянства дорослого населення засобами формальної, неформальної та інформальної освіти. Уточнено сутність термінів «активне громадянство» і «відповідальне громадянство» у зарубіжному та вітчизняному науковому дискурсах. Здійснено огляд законодавчих документів в європейських країнах і Євросоюзі в цілому щодо «активного громадянства» й розглянуто їх підходи до розвитку активного громадянства. У Франції та Німеччині акцентується політична участь громадянина. У Великій Британії громадянська активність зосереджується на діяльності громади, через діяльність якої зростатиме й соціальна єдність. У прибалтійських країнах концепт громадянської активності пов’язаний із зменшенням ролі держави на користь приватного підприємництва. Наведено деякі приклади успішних реалізованих ініціатив з розвитку активного громадянства дорослих в Євросоюзі, зокрема через програми Erasmus Plus з виховання активної громадянської позиції, «Європа для громадян», DEAR. Також проаналізовано стан розвитку активного громадянства дорослих в Україні і продемонстровано технологію успішного розвитку навичок активного громадянства на прикладі «Школи активного громадянина». Як висновок, активне громадянство повинно підтримувати розвиток суспільства і вважатися зобов’язанням навчатися впродовж життя. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. праць | uk_UA |
dc.subject | активне громадянство | uk_UA |
dc.subject | відповідальне громадянство | uk_UA |
dc.subject | освіта дорослих | uk_UA |
dc.subject | європейський досвід | uk_UA |
dc.title | Особливості розвитку активного громадянства дорослих у сучасних умовах. | uk_UA |
dc.title.alternative | Peculiarities of Developing Adults’ Active Citizenship Nowadays | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |