Abstract:
Раскрываются основные положения по организации и осуществлению биомеханического контроля опорно-рессорной функции стопы детей младшего школьного возраста в процессе физического воспитания. Предлагаемая технология может применяться как в практике физического воспитания, так и в медицине, реабилитации и кинезитерапии.
Технологія біомеханічного контролю опорно-ресорної функції стопи молодших школярів у процесі фізичного виховання. У процесі розробки методики біомеханічного контролю ми виходили з класифікації його видів, застосовуваних у фізичному вихованні, з урахуванням морфо- функціональних характеристик, що дозволило виявити схильність організму школярів до порушень опорно-ресорної функції стопи. Методи дослідження: аналіз і узагальнення спеціальної літератури; педагогічне спостереження; антропометрія; стабілографія; міотонометрія; відео-комп’ютерний аналіз; методи статистичної обробки даних. Результати педагогічного експерименту свідчать про те, що використання запропонованої технології біомеханічного контролю опорно-ресорної функції стопи школярів дозволяє об’єктивно й оперативно оцінювати рівень фізичного розвитку дітей і на підставі отриманих даних вносити корективи у процес фізичного виховання. Такий підхід дозволить учителю не тільки об'єктивне оцінити ефективність своєї педагогічної діяльності, але і при необхідності змінювати шляхи подальшої спрямованості всього навчального і тренувального процесу.