Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Чорноморець Є. М. | |
dc.date.accessioned | 2020-01-16T09:49:49Z | |
dc.date.available | 2020-01-16T09:49:49Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2410-3071 | |
dc.identifier.udk | http://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/2235 | |
dc.description | Чорноморець Є. М. Ікона як символ абсолюту у візантійській патристичній естетиці / Є. М. Чорноморець // Актуальні проблеми філософії та соціології. – 2017. – Вип. 17. – С. 131–135. | uk_UA |
dc.description.abstract | Поняття символу є центральним для візантійської патристичної естетики. Візантійська патристична теорія образу розробляється на основі онтологічних принципів теоцентризму та персоналізму з використанням загальних категорій сутності, енергії, іпостасі. Завданням нашої статті є аналіз патристичного вчення про специфіку онтологічного статусу й визначальні особливості ікони порівняно з іншими символами Абсолюту. За патристичним ученням, ікона є штучним символом Абсолюту (на відміну від інших його самовиявів – у Трійці, у світі та в людині як образі Божому), відрізняється від нього за сутністю, має окреме існування в просторі. На іконі зображується боголюдина Ісус Христос або святі – люди, які досягли обожнювання. До ікони висувається вимога реалістичності: зображеною може бути лише конкретна іпостась (особистість), яка дійсно існувала та має чуттєво сприйнятний зовнішній вигляд; ікона як міметичне зображення є подібною до зображуваного першообразу. Онтологічний зв’язок ікони з першообразом, який полягає в причетності до божественної енергії й реалізує її власне як символ, уможливлюється через надання зображенню імені зображуваного (Христа чи святого) та здійснюється Богом. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Актуальні проблеми філософії та соціології | uk_UA |
dc.subject | Іоанн Дамаскін | uk_UA |
dc.subject | символ | uk_UA |
dc.subject | патристична естетика | uk_UA |
dc.subject | ікона | uk_UA |
dc.subject | образ | uk_UA |
dc.subject | міметичне зображення | uk_UA |
dc.title | Ікона як символ абсолюту у візантійській патристичній естетиці | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |