Ікона як символ абсолюту у візантійській патристичній естетиці

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чорноморець Є. М.
dc.date.accessioned 2020-01-16T09:49:49Z
dc.date.available 2020-01-16T09:49:49Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 2410-3071
dc.identifier.udk http://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/2235
dc.description Чорноморець Є. М. Ікона як символ абсолюту у візантійській патристичній естетиці / Є. М. Чорноморець // Актуальні проблеми філософії та соціології. – 2017. – Вип. 17. – С. 131–135. uk_UA
dc.description.abstract Поняття символу є центральним для візантійської патристичної естетики. Візантійська патристична теорія образу розробляється на основі онтологічних принципів теоцентризму та персоналізму з використанням загальних категорій сутності, енергії, іпостасі. Завданням нашої статті є аналіз патристичного вчення про специфіку онтологічного статусу й визначальні особливості ікони порівняно з іншими символами Абсолюту. За патристичним ученням, ікона є штучним символом Абсолюту (на відміну від інших його самовиявів – у Трійці, у світі та в людині як образі Божому), відрізняється від нього за сутністю, має окреме існування в просторі. На іконі зображується боголюдина Ісус Христос або святі – люди, які досягли обожнювання. До ікони висувається вимога реалістичності: зображеною може бути лише конкретна іпостась (особистість), яка дійсно існувала та має чуттєво сприйнятний зовнішній вигляд; ікона як міметичне зображення є подібною до зображуваного першообразу. Онтологічний зв’язок ікони з першообразом, який полягає в причетності до божественної енергії й реалізує її власне як символ, уможливлюється через надання зображенню імені зображуваного (Христа чи святого) та здійснюється Богом. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Актуальні проблеми філософії та соціології uk_UA
dc.subject Іоанн Дамаскін uk_UA
dc.subject символ uk_UA
dc.subject патристична естетика uk_UA
dc.subject ікона uk_UA
dc.subject образ uk_UA
dc.subject міметичне зображення uk_UA
dc.title Ікона як символ абсолюту у візантійській патристичній естетиці uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу