Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Чорноморець Є. М. | |
dc.date.accessioned | 2020-01-16T09:34:38Z | |
dc.date.available | 2020-01-16T09:34:38Z | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.issn | 2076-1554 | |
dc.identifier.udk | http://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/2234 | |
dc.description | Чорноморець Є. М. Максим Сповідник про естетичне споглядання символічної дійсності / Є. М. Чорноморець // Гілея: науковий вісник. – 2017. – Вип. 127. – С. 178–182. | uk_UA |
dc.description.abstract | Проблема символу та символотворчого характеру людської діяльності у сучасній науці є предметом різнобічного розгляду. Для візантійської патристичної естетики концепт символу має велике значення. Метою нашою статті є аналіз осмислення Максимом Сповідником естетичного характеру споглядання символічної дійсності. Онтологія Максима Сповідника, а саме вчення про духовно–чуттєву структуру світу, Св. Письма та людини як «втілень» Бога–Логосу, є символічно–естетичною. Чуттєва краса як світу, так і Св. Письма є виявом ідеальної краси логосів, яка є відображенням Божественної краси. За антропологічним вченням мислителя, людина має здібності до сприйняття усіх рівнів реальності та до естетичного споглядання усієї реальності у її цілісності та як символу Бога. Естетичного споглядання людина досягає в результаті аскетичної практики, встановлюючи належну ієрархію пізнавальних здібностей, підпорядковуючи відчуття уму, а ум Богові. Досягнення внутрішньої гармонії душевних сил при сприйнятті краси реальності у її цілісності та символічності людина переживає як блаженство та втіху. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Гілея: науковий вісник | uk_UA |
dc.subject | патристична естетика | uk_UA |
dc.subject | естетичне споглядання | uk_UA |
dc.subject | символ | uk_UA |
dc.subject | краса | uk_UA |
dc.subject | Максим Сповідник | uk_UA |
dc.title | Максим Сповідник про естетичне споглядання символічної дійсності | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |