Публікація:
Особливості фізичного розвитку дітей старшого дошкільного віку із затримкою мовленнєвого розвитку

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Трачук С. В., Гулюк Н. О.

Назва видання

ISSN видання

Назва тому

Видавець

Спортивна наука та здоров'я людини

item.page.projects

item.page.org-units

item.page.journal-issue

Анотація

Дошкільний вік по праву вважається важливим етапом у формуванні основ гармонійного фізичного розвитку. У цей період фізичне виховання відіграє ключову роль, сприяючи покращенню антропометричних показників, розвитку рухової активності і зміцненню загального фізичного стану. Для дітей з порушенням мовленнєвого розвитку фізичне виховання в закладах дошкільної освіти займає важливе місце у формуванні гармонійного розвитку та відіграє важливу роль в адаптації дошкільнят в освітньому процесі. Мета дослідження – визначити особливості фізичного розвитку дітей 5-6 років із затримкою мовленнєвого розвитку в процесі фізичного виховання. Матеріал і методи: аналіз спеціальної літератури, узагальнення та систематизація даних науково-методичної літератури і даних мережі Інтернет; окремі показники антропометрії та методи математичної статистики. Контингент учасників – 60 дітей 5-6 років із затримкою мовленнєвого розвитку. База проведення досліджень – заклади дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №652, №779, №270 Дарницького району м. Києва. Для обробки даних про зріст та маси тіла дошкільнят використовувалось програмне забезпечення WHO AnthroPlus. Результати. Було встановлено, що нормальна маса тіла та співвідношення маси до довжини тіла спостерігаються у 70% дітей віком 5–6 років із затримкою мовлення. Однак лише 45% цих дітей мають довжину тіла, яка відповідає нормативам, визначеним ВООЗ. Понад половину обстежених дітей характеризує нормальний рівень розвитку грудної клітки, серед яких більшість становлять діти з астенічною тілобудовою. Висновки. Статистично значущих відмінностей у частоті випадків астенічного типу тілобудови та нормального рівня розвитку грудної клітки залежно від віку чи статі виявлено не було (p>0,05). Відсутність суттєвих відмінностей за фізичним розвитком між різними підгрупами дітей із затримкою мовленнєвого розвитку дозволяє застосовувати уніфікований підхід до оцінки їхнього фізичного розвитку.

Опис

Трачук С. В., Гулюк Н. О. Особливості фізичного розвитку дітей старшого дошкільного віку із затримкою мовленнєвого розвитку. Спортивна наука та здоров'я людини. 2025. № 1(13). С. 189-198.

Бібліографічний опис

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced