Публікація:
Предиктори організаційнометодичного забезпечення процесу фізичного виховання дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку в закладах дошкільної освіти

dc.contributor.authorТрачук С. В.
dc.contributor.authorГулюк Н. О.
dc.date.accessioned2025-09-17T07:57:09Z
dc.date.issued2025-02-27
dc.descriptionТрачук С. В. Предиктори організаційно-методичного забезпечення процесу фізичного виховання дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку в закладах дошкільної освіти / С. В. Трачук, Н. О. Гулюк // Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. ─ 2025. ─ № 1. ─ С. 105-111.
dc.description.abstractУ науковій публікації здійснено аналіз сучасного стану фізичної підготовленості й мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовлення. Сьогодні затримка мовленнєвого розвитку в дітей дошкільного віку є однією з актуальних проблем освітнього процесу. Особливої гостроти ця проблема набуває в умовах воєнного стану. Актуальність дослідження полягає у визначенні взаємозв’язку між мовленнєвим розвитком і фізичною підготовленістю для ефективних методів покращення цих функцій. Мета статті – визначити предиктори організаційно-методичного забезпечення процесу фізичного виховання дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури й інтернет-джерел, педагогічні методи (експеримент і тестування), методи математичної статистики. Результати. Оцінювання розвитку рухових здібностей у досліджуваних дошкільнят статистично значуще відрізнялися, зокрема їхні швидкісні здібності виявилися статистично значуще нижчими, ніж спритність і гнучкість у контексті станів порушень мовленнєвого розвитку (р<0,05). Спритність, у свою чергу, була статистично значуще менш розвиненою, ніж гнучкість (р<0,05). Висновки. Таким чином, низькі показники мовленнєвої сфери (граматичної структуризації, моторна реалізація вислову, номінативна функція мовлення, розуміння далеких за звучанням і значенням назв предметів, розуміння складних логіко-граматичних конструкцій) і фізичної підготовленості в дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовленнєвого розвитку свідчать про недостатньо сформовану функціональність порівняно з однолітками.
dc.identifier.udk373.2.09-056.264:796
dc.identifier.urihttps://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/123456789/6422
dc.language.isouk
dc.publisherСпортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія
dc.relation.ispartofseries1
dc.subjectпорушення мовлення
dc.subjectфізична підготовленість
dc.subjectметодика
dc.subjectдошкільнята
dc.subjectфізичний розвиток
dc.subjectзаклад дошкільної освіти
dc.titleПредиктори організаційнометодичного забезпечення процесу фізичного виховання дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку в закладах дошкільної освіти
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
С.В. Трачук, Н.О. Гулюк.pdf
Розмір:
459.52 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
3.69 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: