Публікація: Предиктори організаційнометодичного забезпечення процесу фізичного виховання дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку в закладах дошкільної освіти
dc.contributor.author | Трачук С. В. | |
dc.contributor.author | Гулюк Н. О. | |
dc.date.accessioned | 2025-09-17T07:57:09Z | |
dc.date.issued | 2025-02-27 | |
dc.description | Трачук С. В. Предиктори організаційно-методичного забезпечення процесу фізичного виховання дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку в закладах дошкільної освіти / С. В. Трачук, Н. О. Гулюк // Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. ─ 2025. ─ № 1. ─ С. 105-111. | |
dc.description.abstract | У науковій публікації здійснено аналіз сучасного стану фізичної підготовленості й мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовлення. Сьогодні затримка мовленнєвого розвитку в дітей дошкільного віку є однією з актуальних проблем освітнього процесу. Особливої гостроти ця проблема набуває в умовах воєнного стану. Актуальність дослідження полягає у визначенні взаємозв’язку між мовленнєвим розвитком і фізичною підготовленістю для ефективних методів покращення цих функцій. Мета статті – визначити предиктори організаційно-методичного забезпечення процесу фізичного виховання дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури й інтернет-джерел, педагогічні методи (експеримент і тестування), методи математичної статистики. Результати. Оцінювання розвитку рухових здібностей у досліджуваних дошкільнят статистично значуще відрізнялися, зокрема їхні швидкісні здібності виявилися статистично значуще нижчими, ніж спритність і гнучкість у контексті станів порушень мовленнєвого розвитку (р<0,05). Спритність, у свою чергу, була статистично значуще менш розвиненою, ніж гнучкість (р<0,05). Висновки. Таким чином, низькі показники мовленнєвої сфери (граматичної структуризації, моторна реалізація вислову, номінативна функція мовлення, розуміння далеких за звучанням і значенням назв предметів, розуміння складних логіко-граматичних конструкцій) і фізичної підготовленості в дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовленнєвого розвитку свідчать про недостатньо сформовану функціональність порівняно з однолітками. | |
dc.identifier.udk | 373.2.09-056.264:796 | |
dc.identifier.uri | https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/123456789/6422 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія | |
dc.relation.ispartofseries | 1 | |
dc.subject | порушення мовлення | |
dc.subject | фізична підготовленість | |
dc.subject | методика | |
dc.subject | дошкільнята | |
dc.subject | фізичний розвиток | |
dc.subject | заклад дошкільної освіти | |
dc.title | Предиктори організаційнометодичного забезпечення процесу фізичного виховання дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку в закладах дошкільної освіти | |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |
Файли
Контейнер файлів
1 - 1 з 1
Вантажиться...
- Назва:
- С.В. Трачук, Н.О. Гулюк.pdf
- Розмір:
- 459.52 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійна угода
1 - 1 з 1
Вантажиться...
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 3.69 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: