Публікація:
Особистісна мотивація як гарантія успіху в навчанні: піки та падіння авторитету педагога

dc.contributor.authorФіалко Н. А.
dc.contributor.authorСоколова Н. Д.
dc.date.accessioned2025-09-22T10:14:13Z
dc.date.issued2025
dc.descriptionФіалко Н. А. Особистісна мотивація як запорука освітнього успіху: вершини і падіння авторитету педагога / Н. А. Фіалко, Н. Д. Соколова // Філософія освіти. ─ 2025. ─ № 31 (1). ─ С. 237-249.
dc.description.abstractПопри наявність великої кількості теоретичних досліджень, присвяче-них мотивації у освіті, на практиці мотивація до навчання, так само, як і мотивація до викладання залишаються незадовільними. Автори статті звертають увагу на основні причини такого стану справ, який характери-зує не лише українську освіту, але є проблемою і за кордоном: адже нині ле-гітимація усієї сфери освіти, і передусім постаті педагога, здійснюється не як академічна легітимація, але на економічних, політичних, правових, куль-турних, релігійних тощо підставах. Автори наголошують, що справжнім педагогом може бути той, хто здатен на майстерне володіння знанням, що включає в себе уміння знаходити знання, здійснювати його експертизу, сприяти пошуку нових знань. У статті продемонстровано вади тоталітар-ної педагогіки, але також акцентовано на слабкі сторони демократичної освіти. Розглянуто основні теорії мотивації у освіті, які досліджують су-часні теоретики освіти: практично усі вони звертають увагу на вторинну легітимацію освіти і штучно намагаються надати їм пріоритетну роль, тоді як легітимація ролі педагога як провідника у світ знання залишається у цих теоріях недооціненою. Продемонстровано, що особистісна мотивація студента є надзвичайно важливою, однак вона не може бути самодостат-ньою і достатньою для освітнього успіху: мотивація студента має бути корельованою і узгодженою з мотивацією педагога, який спрямовує студен-та до знань. Особливо важливо не лише зберегти, але й посилити мотивацію студентів до навчання в умовах наростання демотивації до навчання, пов’язаної зі зростаючими можливостями ШІ до розв’язання навчальних за-вдань. Студент або несумлінно перекладає виконання власних навчальних завдань на ШІ, або взагалі не бачить сенсу у навчанні, адже виглядає так, ніби ШІ здатен чимдалі, тим більше замінити людину як фахівця.
dc.identifier.urihttps://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/123456789/6440
dc.language.isouk
dc.publisherФілософія освіти
dc.relation.ispartofseries31 (1)
dc.subjectособистісна мотивація
dc.subjectакадемічна легітимація
dc.subjectмотивація педагога
dc.subjectавторитет педагога
dc.subjectмотивація студента
dc.subjectосвітній успіх
dc.titleОсобистісна мотивація як гарантія успіху в навчанні: піки та падіння авторитету педагога
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
890-Article Text-1459-1-10-20250903.pdf
Розмір:
581.26 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
3.69 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: