Публікація: Особистісна мотивація як гарантія успіху в навчанні: піки та падіння авторитету педагога
dc.contributor.author | Фіалко Н. А. | |
dc.contributor.author | Соколова Н. Д. | |
dc.date.accessioned | 2025-09-22T10:14:13Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.description | Фіалко Н. А. Особистісна мотивація як запорука освітнього успіху: вершини і падіння авторитету педагога / Н. А. Фіалко, Н. Д. Соколова // Філософія освіти. ─ 2025. ─ № 31 (1). ─ С. 237-249. | |
dc.description.abstract | Попри наявність великої кількості теоретичних досліджень, присвяче-них мотивації у освіті, на практиці мотивація до навчання, так само, як і мотивація до викладання залишаються незадовільними. Автори статті звертають увагу на основні причини такого стану справ, який характери-зує не лише українську освіту, але є проблемою і за кордоном: адже нині ле-гітимація усієї сфери освіти, і передусім постаті педагога, здійснюється не як академічна легітимація, але на економічних, політичних, правових, куль-турних, релігійних тощо підставах. Автори наголошують, що справжнім педагогом може бути той, хто здатен на майстерне володіння знанням, що включає в себе уміння знаходити знання, здійснювати його експертизу, сприяти пошуку нових знань. У статті продемонстровано вади тоталітар-ної педагогіки, але також акцентовано на слабкі сторони демократичної освіти. Розглянуто основні теорії мотивації у освіті, які досліджують су-часні теоретики освіти: практично усі вони звертають увагу на вторинну легітимацію освіти і штучно намагаються надати їм пріоритетну роль, тоді як легітимація ролі педагога як провідника у світ знання залишається у цих теоріях недооціненою. Продемонстровано, що особистісна мотивація студента є надзвичайно важливою, однак вона не може бути самодостат-ньою і достатньою для освітнього успіху: мотивація студента має бути корельованою і узгодженою з мотивацією педагога, який спрямовує студен-та до знань. Особливо важливо не лише зберегти, але й посилити мотивацію студентів до навчання в умовах наростання демотивації до навчання, пов’язаної зі зростаючими можливостями ШІ до розв’язання навчальних за-вдань. Студент або несумлінно перекладає виконання власних навчальних завдань на ШІ, або взагалі не бачить сенсу у навчанні, адже виглядає так, ніби ШІ здатен чимдалі, тим більше замінити людину як фахівця. | |
dc.identifier.uri | https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/123456789/6440 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | Філософія освіти | |
dc.relation.ispartofseries | 31 (1) | |
dc.subject | особистісна мотивація | |
dc.subject | академічна легітимація | |
dc.subject | мотивація педагога | |
dc.subject | авторитет педагога | |
dc.subject | мотивація студента | |
dc.subject | освітній успіх | |
dc.title | Особистісна мотивація як гарантія успіху в навчанні: піки та падіння авторитету педагога | |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |
Файли
Контейнер файлів
1 - 1 з 1
Вантажиться...
- Назва:
- 890-Article Text-1459-1-10-20250903.pdf
- Розмір:
- 581.26 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійна угода
1 - 1 з 1
Вантажиться...
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 3.69 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: