Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Фізична підготовленість учнів старших класів відповідно до державної програми з фізичної культури для старших класів Китайської Народної Республіки
    (НУФВСУ, 2024) Лі Ялонг
    Найважливішу роль у формуванні, зміцненні й збереженні здоров’я дітей шкільного віку, підвищенні їх розумової та фізичної працездатності відіграє рухова активність, яка з давніх часів людства визнається невід’ємним і важливим компонентом формування гармонійної особистості. Ще античні філософи вважали, що повноцінна підготовка людини до життя можлива шляхом поєднання розумового, морального та фізичного розвитку. В реаліях сьогодення фізичне виховання, як соціокультурний феномен, набуває виключної значущості, оскільки покликане врятувати людство від деградації й виродження. Наразі ця загрози збільшується завдяки поширенню шкідливих звичок, порушенням правил раціонального харчування, а також стрімким розвитком комп’ютерних технологій. Вони змінили комунікативний процес, що має як позитивні, так і негативні наслідки. Використання мереж Інтернет не тільки для отримання необхідної інформації, але й для спілкування й розваг призвело до того, що малорухливий спосіб життя став нормою. Особливо це стосується дітей і молоді, кожен день яких наповнений багаточасовим нерухомим існуванням у віртуальному просторі. Тобто молоде покоління позбавляє себе основних природніх потреб свого віку – руху, можливості набуття соціального досвіду в процесі взаємодії з навколишнім світом та реального спілкування. В той же час наукові пошуки свідчать, що відсутність фізичних навантажень або їх низький рівень призводять до погіршення стану здоров’я. І з початку ХХІ століття це стало стійкою тенденцією. Фахівці сфери фізичної культури і спорту вважають, що серед показників, які значною мірою обумовлюють рухову активність дітей шкільного віку, є фізична підготовленість. Однак, аналіз джерел літератури показав, що більшість сучасних школярів мають середній рівень розвитку рухових якостей, а значний відсоток – низький і нижчий за середній.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Вплив занять міні-тенісом на рівень фізичної підготовленості китайський дітей 6-7 років
    (НУФВСУ, 2024) Ван Юхао
    Серед основних результатів національних звітів в Китаї, є інформація, що тільки 30 % учнів шкільного віку виконують рекомендацію щоденної рухової активності від помірної до високої. Менше 5 % досягли позначки «відмінно» з фізичної підготовки і близько 37 % продемонстрували недотримання рекомендацій щоденного перегляду екрану. Серед визначених ключових завдань в Національній програмі «Здоровий Китай 2030» визначено поліпшення здоров'я населення Китаю. Пріоритетне місце відводиться активній шкільній політиці для забезпечення школярам 60 хвилин рухової активності на добу і досягнення 25 % школярів «відмінного» рівня китайських стандартів фізичної підготовленості. У 2017 році китайський уряд ініціював масштабну реформу освіти, спрямовану на збільшення фізичної активності школярів. Ця реформа передбачає зменшення академічного навантаження, модернізацію програм фізкультури та створення умов для активного відпочинку у школах. Створення здорового середовища є головною передумовою поліпшення здоров’я дітей підлітків та молоді, а це потребує раціональне планування навчального навантаження на дитину; гармонійне поєднання її рухової активності з розумовою діяльністю; організацію збалансованого харчування тощо.