Нові надходження

Користувач
Євген Гончаренко
Документ
Особливості психологічного стану учнів, як складових психологічного клімату в класі в умовах війни
(Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 2025) Воронова В. І.; Ковальчук, В. І.; Велько К. А.
Будь-які явища зовнішнього світу, особливо екстремальні - військовий стан, воєнні дії, не можуть не мати визначальний вплив на емоційний стан дітей і науковці наголошують, що зникнення відчутті безпеки та знаходження під тиском воєнних обставин викликає в учасників освітнього процесу неможливість зосередитись на навчанні, розлади пізнавальних процесів: амнезію (втрату пам’яті), конфабуляцію (появу в пам’яті подій, яких ніколи не було в досвіді), важкість запам’ятовування; розсіяність уваги; порушення сприйняття; розлади мислення, невмотивовану зміну бажання спілкуватися тощо. Результати проведеного дослідження свідчать, що перебування в умовах воєнного стану учнів позначилося на їх самовідчутті себе в зовнішньому світі, зниженні самооцінки, виникненні потреби у захисному контролі при відсутності захисного контролю. Пережиті почуття під впливом воєнних ризиків не могли не позначитися на станах учнів, про що свідчать прояви тривожності, ознаки страху, ознак депресії та вираженого пригніченого стану. Отримані дані вказують на погіршення психологічного клімату класу, так як психограми реального і ідеального становища стосовно психологічного клімату свідчать про перевагу агресивних станів та пригніченого настрою.