Аннотации:
Фахівці спорту вищих досягнень та дитячо-юнацького футболу підкреслюють відсутність талановитої молоді для поповнення професійних команд. Одним з адекватних відповідей у розглянутому аспекті уявляється подальше підвищення ефективності підготовки конкурентоспроможного, в найближчій перспективі, спортивного резерву на основі інтенсифікації вдосконалення якості науково-методичного супроводу тренувального процесу. Мета роботи - обґрунтувати педагогічну технологію управління багаторічним процесом формування техніко-тактичної майстерності футболістів. Проведено аналіз програмних документів, літературних джерел і діяльності дитячих тренерів у процесі реалізації довготривалої програми підготовки юних футболістів. Показано, що існуючий «організований» футбол, система проведення дитячо-юнацьких змагань, як і педагогічні підходи до навчання юних талантів, спрямовані на форсування тренувального процесу, досягнення миттєвих результатів, командно-групову форму проведення занять, які не сприяють індивідуальному розвитку і підготовці креативного, що володіє високим рівнем спортивної майстерності, гравця. Визначено технологічна стратегія управління процесом навчання, яка заснована на послідовному розв'язанні етапних завдань, використанні ситуаційно-ігрового методу, характеру діяльності тренера і учнів.