Аннотации:
Відеоігри вже давно стали невід’ємною частиною повсякденного життя й доступні
кожному власникові ігрової приставки або персонального комп’ютера. Для багатьох
відеоігри є чудовим способом провести час і можливість отримати нові знання. Однак для
інших це може виглядати як витрата часу без особливої користі. У зв’язку з підвищенням
популярності й доступності комп’ютерних ігор, вони стають значущим аспектом життя
молодого покоління та впливають на формування його стилю життя. Згідно з визначенням,
стиль життя – це система щоденних практик, що відображає напрямок та цілі особистості.
В статті проведено порівняльний аналіз стилю життя студентів-кіберспортсменів і студентів спортсменів із різним рівнем захопленості комп’ютерними іграми. Мета – дослідити
популярність жанрів комп’ютерних ігор серед студентів спортсменів і вплив захопленості
комп’ютерними іграми на їхній стиль життя. Матеріали й методи. У дослідженні взяли
участь 125 студентів (віком від 17 до 26 років). Для вивчення впливу залученості до
комп’ютерних ігор на стиль життя студенти поділені на групи: кіберспортсмени (12 осіб),
які мають у середньому 4592 зіграні години; спортсмени різних видів спорту (31 особа),
які захоплюються комп’ютерними іграми; студенти-спортсмени (82 особи), які не грають
у комп’ютерні ігри. Застосовували опитувальник стилю життя «Опис особистих якостей та
стану здоров’я студентів». Результати. Виявлені найбільш популярні жанри комп’ютерних
ігор, якими захоплюється студентська молодь. Студенти, які мають спортивну кваліфікацію,
проводять за комп’ютерними іграми менше часу, ніж студенти, які не є кваліфікованими
спортсменами. Кожен четвертий студент грає в комп’ютерні ігри, основними причинами
цього захоплення 58% респондентів називають бажання відволіктися від щоденних
обов’язків. Кіберспортсмени мають нижчий рівень тижневої рухової активності порівняно
зі спортсменами, які не захоплюються комп’ютерними іграми. Дослідження виявило, що
майже 17% студентів-кіберспортсменів не мають жодної організованої фізичної активності,
яка тривала б 20 хвилин поспіль або більше, що вказує на недостатню фізичну активність
для підтримання здоров’я. Опитування показує, що більшість кіберспортсменів сплять
менше ніж 7 годин на добу, мають проблеми з безсонням, режимом харчування й гостротою
зору. Висновки. Після узагальнення результатів дослідження стає очевидним, що молодь
становить статистично підтверджену аудиторію любителів комп’ютерних ігор, захопленість
якими впливає на формування стилю життя.
Описание:
ВПЛИВ КОМП’ЮТЕРНИХ ІГОР НА СТИЛЬ ЖИТТЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ. SPORT SCIENCE SPECTRUM. Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна. Науково-теоретичний журнал.Sport Science
Spectrum. 2024; 1: 129–135. В статті проведено порівняльний аналіз стилю життя студентів-кіберспортсменів і студентів спортсменів із різним рівнем захопленості комп’ютерними іграми.