Abstract:
Високі психічні навантаження у спорті потребують пошуку психологічних ресурсів спортсменів. Необхідність адаптуватися до високих навантажень та постійної конкуренції водночас з досягненням високих результатів формує у спортсмена психологічний профіль особистісних якостей. Емоційний інтелект розглядається як один з чинників психологічного ресурсу спортсмена. Мета роботи - дослідити вплив спортивної діяльності на рівень розвитку емоційного інтелекту осіб юнацького віку; особливості прояву емоційного інтелекту у спортсменів різних видів спорту та результативності виступів на змаганнях. Рівень розвитку емоційного інтелекту спортсменів юнацького віку виявився достовірно вищим ніж у їх однолітків, які не займалися спортом. Отже емоційний інтелект формує психологічний профіль спортсмена. За результатами аналізу складових емоційного інтелекту в групі спортсменів виявлено статистично достовірні відмінності за показниками управління власними емоціями, самомотивації та розпізнавання емоцій інших людей. Специфіка діяльності в різних видах спорту певною мірою визначає особливості розвитку емоційного інтелекту спортсменів. Порівняння складових емоційного інтелекту у групі спортсменів за ознакою результативності у змаганнях встановило найбільшу різницю між ними за шкалою управління емоціями.
Description:
Petrovska T., Kulish N., Kostiukevych V., Sluhenska R., Reshetilova N. Research of Emotional Intelligence as a Psychological Resource of an Athlete / T. Petrovska, N. Kulish, V. Kostiukevyc., R. Sluhenska, N. Reshetilova // Sport Mont 19 (2021) S2; - P. 57–61.