Аннотации:
Останні десятиліття все популярнішим і важливішим у світі стає «рух інклюзії»,
який полягає у включені людей з відхиленнями розумового розвитку в суспільство,
інтегрування їх в освітні заклади, підприємства та їхні місцеві громади. Для підвищення ефективності реалізації цієї ідеї Спеціальна Олімпіада розробила інтегровану спортивну волонтерську програму «Об’єднаний спорт». Для популяризації і розвитку цього явища в Україні актуальним є питання вивчення міжнародного досвіду та кращих практик реалізації волонтерських програм Спеціальних Олімпіад. Мета. Визначення ключових аспектів реалізації волонтерської програми Спеціальних Олімпіад «Об’єднаний спорт» у світі для вивчення міжнародного досвіду та кращих практик і впровадження їх в Україні. Методи. Аналіз, синтез, узагальнення, порівняння та зіставлення, теоретична інтерпретація понять; системний аналіз. Результати. У статті проаналізовано основні завдання та принципи успішної організації волонтерської програми «Об’єднаний спорт», визначено зміни, які відбуваються в учасників програми. Окреслено основні досягнення і бар’єри, що долають люди з відхиленнями розумового розвитку за допомогою програми «Об’єднаний спорт», та з’ясовано соціальний ефект від впровадження цієї програми. Обґрунтовано моделі розвитку волонтерської програми Спеціальних Олімпіад «Об’єднаний спорт». Виділено основні якості, необхідні тренеру Спеціальних Олімпіад. Визначено основні критерії та варіанти реалізації волонтерської програми «Об’єднаний спорт» в освітніх закладах.
Описание:
Степанюк О. Міжнародний досвід реалізації волонтерської програми Спеціальних Олімпіад «Об’єднаний спорт» / О. Степанюк, І. Когут // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. - 2023. - № 2. - С. 74-80.