Короткий опис(реферат):
Спорт пронизує всі рівні сучасного соціуму, активно впливаючи на основні сфери життєдіяльності суспільства: на національні відносини, ділове життя, суспільне становище, формує моду, етичні цінності, образ життя людей.
Спорт має потужну соціалізуючу силу. Політики давно розглядають спорт як національне захоплення, здатне згуртувати суспільство навколо єдиної національної ідеї, наповнити життя людей прагненням до успіху, до перемоги. Також він формує початкове уявлення про життя і світ. Саме в спорті найбільш яскраво проявляються такі важливі для сучасного суспільства цінності, як рівність шансів на успіх, досягнення перемоги, але у чесному змаганні. Прагнення бути першим, перемогти не тільки суперника, але і самого себе. Й зрозуміло, що сучасний спорт, вимагає якісного управління. Значну роль в розвитку спортивного бізнесу, налагодженні контактів з іноземними партнерами, підвищенні ефективності діяльності вітчизняних фізкультурно-спортивних організацій відіграє менеджмент, важливою складовою якого має бути ділова культура, що являє собою сукупність стійких форм соціальної взаємодії, закріплених в нормах і цінностях, формах і методах комунікативних зв'язків співробітників всередині компанії і в стосунках компанії з зовнішнім світом. Її суть полягає в дотриманні прийнятих в діловій взаємодії «правил гри».
Ділові стосунки–складний багатоплановий процес розвитку контактів між людьми в службовій сфері. Норми поведінки організації у взаємовідносинах із співробітниками, партнерами, клієнтами, іншими державами є надзвичайно важливими. Зміст ділових взаємовідносин визначають професійні кодекси, що встановлюють певний тип взаємовідносин між людьми в процесі трудової діяльності. Ділове спілкування формує у робітників почуття спільності і дозволяє значною мірою мінімізувати проблему узгодження індивідуальних цілей з місією організації та формує загальний культурний простір, який включає цінності, норми й поведінкові моделі, що їх сповідують усі члени колективу.
Проблеми даного порядку, що виникають у різних фізкультурно-спортивних організаціях, викликали потребу прийняття кодексів ділових взаємовідносин і для представників сфери фізичної культури і спорту.
Існування даних кодексів буде важливим фактором зміцнення статусу спортсменів-професіоналів України і працівників організацій сфери фізкультурно-спортивних послуг. Особливості ділового спілкування спортивного менеджера сформувалися протягом тривалого часу як результат постійного відбору правил, форм і методів найбільш доцільної ділової поведінки, що сприяє успіху в ділових відносинах.
Дослідженню теоретичних та практичних аспектів ділової культури приділили увагу такі зарубіжні вчені, як М. Альберт, Я. Брукс, Гриффин Р., Р. Д. Льюис, С. Маджаро, Д. Карнегі, М. Мескон, Дж. Сорос, Ф. Хедоурі, Х. Хекхаузен, Е. Хол, Г. Хофсте, Э. Шейн. Серед українських дослідників, насамперед, треба звернути увагу на праці І. Афанасьєва, В. Котусенка, О. Й. Лесько, Ю. І. Палехи, Т. К. Чмут, Г. Л. Чайки. Але в той самий час особливостям української ділової культури у сфері ФКіС досі не приділяється належна увага, тому актуальність теми дослідження сумнівів не викликає. Бо це є надзвичайно важливим для кращого розуміння своїх національних особливостей, для підняття рівня власної ділової культури і рівня ділової культури у вітчизняних ФСО.