Abstract:
У монографії викладено історичні передумови розвитку гендерного підходу у фізичному вихованні. Теоретично обґрунтовано потребу виокремлення і трактування гендерного підходу як дефініції в політичному, громадському, соціальному середовищах, указано на його значення для фізичного виховання і спорту та запропоновано для використання в дослідженнях новий термін, що дозволяє його характеризувати як міждисциплінарне та крос-секторальне поняття, екстрапольоване, взаємопов’язане та відповідне розвитку фізичної культури та спорту в країнах розвиненої демократії. У роботі розроблено модель гендерного підходу у фізичному вихованні, яка враховує вікові особливості формування ціннісних і мотиваційних пріоритетів школярів у сфері фізичної культури, гендерну диференціацію при формуванні аксіологічної значущості особистої фізичної культури та диференціацію засобів і методів фізичного виховання з урахуванням статевого диморфізму
Description:
Науково-методологічні дослідження у фізичній культурі і спорті, фізичній терапії, ерготерапії, туризмі: колективна монографія за результатами завершених у 2019 році наукових досліджень і розробок: у 4 т. / за ред. Є. В. Імаса, О. В. Борисової, І. О. Когут. – Київ: Національний університет фізичного виховання і спорту України, 2020. – Т. 1: Історичні та організаційно-методичні засади формування гендерного підходу у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді / Т. Ю. Круцевич, О. Ю. Марченко, Н. Є. Пангелова. – 2020. – 172 с.