Abstract:
Мета: дефініція соціального ефекту від занять футболом спортсменів з відхиленнями розумового розвитку. Матеріал і методи: дослідження проводилося на основі опитування батьків футболістів Спеціальних Олімпіад (n=45). Результати: проаналізовано значимість спільних зі здоровими однолітками навчально-тренувальних занять для футболістів з відхиленнями розумового розвитку. При цьому заняття футболом розглядаються як засіб соціальної інтеграції для цієї категорії людей. У дослідженні визначені соціальні взаємовідносини у системі «спортсмен – спортсмен», «спортсмен – тренер». Висновки: обґрунтовано необхідність впровадження у навчально-тренувальний процес людей з відхиленнями розумового розвитку програми «Об’єднаний спорт», яка значною мірою сприяє соціальній інтеграції осіб з такими порушеннями. Формування соціальних навичок та взаємовідносин у команді відбувається завдяки взаємному розумінню і згуртованості колективу.
Description:
Когут І. О. Національний університет фізичного виховання та спорту України Соціальні аспекти навчально-тренувальної діяльності футболістів Спеціальних олімпіад в Україні / І. О. Когут, М. А. Ярмоленко // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2015. - № 2(46). – С. 85-90.