Abstract:
Несприятливі соціально-економічні та екологічні фактори, зниження рівня рухової активності студентів, інтенсифікація навчальної діяльності спричиняє зростання психологічних навантажень та призводить до збільшення рівня захворюваності студентської молоді. Мета даного дослідження - на основі аналізу сучасних даних літератури і власних результатів досліджень охарактеризувати стан біогеометричного профілю постави студентів у процесі фізичного виховання. Матеріали та методи: Визначення рівня стану біогеометричного профілю постави студентів здійснювалося з використанням удосконаленої карти експрес-контролю біогеометричного профілю постави (Кашуба, Бибик, Носова, 2012). Розподіл студентів за рівнями стану біогеометричного профілю постави здійснювалося з урахуванням 11 показників у фронтальній (5) і сагітальній (6) площинах. Результати: Регуляція гравітаційних взаємодій людини з опорою при вертикальній позі багато в чому залежить від особливостей біогеометричного профілю постави. Звертає на себе увагу той факт, що занадто низький процент кількості із обстежених студентів мають нормальну поставу. Експрес- контроль біогеометричного профілю постави студентів засвідчує, що студенти із нормальною поставою мають середній рівень стану постави, в той же час студенти з низьким рівнем стану постави потрапляють у так звану "зону ризику" виникнення функціональних порушень опорно-рухового апарату. Отримані дані доцільно враховувати під час розробки корекційно-профілактичних заходів у процесі фізичного виховання студентів. Висновки: встановлено, що порушення біогеометричного профілю постави призводять до зміни симетричності співвідношень біокінематичних пар і ланцюгів опорно-рухового апарату. Подані результати повинні стати підґрунтям для пошуку нових методичних підходів і засобів, спрямованих на профілактику порушень біогеометричного профілю постави студентів у процесі фізичного виховання.
Description:
Кашуба В. Стан біогеометричного профілю постави студентів / В. Кашуба, І. Асаулюк, А. Дяченко // Спортивний вісник Придніпров'я. – 2019. – № 2. – С. 79–86.