Публікація:
Діагностика фізичної підготовленості та мовлення дітей 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку в освітньому процесі в закладах дошкільної освіти

dc.contributor.authorПальчук М. Б.
dc.contributor.authorГулюк Н. О.
dc.date.accessioned2025-09-18T12:40:10Z
dc.date.issued2024
dc.descriptionПальчук М., Гулюк Н. Діагностика фізичної підготовленості та мовлення дітей 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку в освітньому процесі в закладах дошкільної освіти. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, 2024. Вип. 29(1). С. 21–27. https://doi.org/
dc.description.abstractФізична підготовленість дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовлення, які навчаються в закладах дошкільної освіти є предметом пильної уваги значної кількості науковців та практиків. В сучасних реаліях (повномасштабне вторгнення, психологічні та соціальні проблеми, пандемія та пов’язані із нею соціальні обмеження) розгляд даної проблеми серед дітей дошкільного віку з порушенням мовлення є особливо актуальним, оскільки належний рівень фізичної підготовленості дітей з означеною нозологією є передумовою успішної навчальної діяльності в майбутньому. Мета дослідження полягає у визначенні фізичної підготовленості та особливостей дітей 5-6 років з порушення мовленнєвого розвитку. Методи дослідження теоретичний аналіз та узагальнення наукової літератури, педагогічне спостереження, методи математичної статистики. Резульати. До експерименту було залучено 60 дітей віком 5 та 6 років з порушенням мовлення, які навчаються в закладах дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 652, № 779, № 270 Дарницького району м. Києва. Згідно з отриманими даними, фізична підготовленість дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовлення є незадовільною. Встановлено, що 52 % дітей з порушенням мовлення притаманний низький рівень швидкості рухів кисті, у 63 % дошкільників виявлено низький рівень швидкість стрибків на місці, а 68 % – низький рівень точності влучання предмета в ціль. Стрибок у довжину з місця змогли виконати 29 % дошкільнят, результат яких оцінено як середній, а більшості (54 %) з них притаманний низький рівень. Рівень розвитку гнучкості 57 % дітей дошкільного віку з порушенням мовлення відповідає середньому рівню. Отримані в процесі оцінки зорово-рухової координації та сенсомоторного розвитку дітей з порушенням мовлення дані характеризуються низькими показниками. Висновки. Відтак, вимагають перегляду застосовувані засоби, методи та форми організації занять фізичним вихованням дітей з особливими освітніми потребами з метою забезпечити його якості.
dc.identifier.doi10.32626/2309-8082.2024-Випуск 29(1).21-27
dc.identifier.urihttps://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/123456789/6428
dc.language.isouk
dc.publisherВісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка
dc.subjectпорушення мовленнєвого розвитку, фізичні якості, старший дошкільний вік, ефективність фізичної підготовленості, підготовка до школи
dc.titleДіагностика фізичної підготовленості та мовлення дітей 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку в освітньому процесі в закладах дошкільної освіти
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
Пальчук М,Гулюк Н..pdf
Розмір:
902.09 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
3.69 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: